Reticenți față de propriul vaccin! De ce rușii nu vor să se vaccineze cu „Sputnik V”

03 Mart. 2021, 10:43
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
03 Mart. 2021, 10:43 // Au Bani //  MD Bani

Începând de la America Latină și până în Europa, zeci de țări au comandat loturi de vaccin anti COVID-19 „Sputnik V”, însă în Rusia, procesul de vaccinare este unul relativ lent. Motivul: oamenii se dovedesc profund reticenți față de propriul vaccin.

Interesul în străinătate pentru vaccinul rusesc a crescut din momentul în care datele publicate în jurnalul medical „Lancet” au arătat că este 91,6% eficient împotriva coronavirusului, cel mai bun rezultat din lume. Acest lucru reprezintă un mare succes științific, dar și unul politic, pentru un proiect puternic trâmbițat de Moscova și de care s-au îndoit multe state din Vest.

Când oficialii din satul Sputnik au anunțat recent că vor oferi vaccinul rusesc „Sputnik V” clinicii locale, doar 28 de pensionari s-au înscris pentru a fi vaccinați.

Comentatorii occidentali au avut inițial o atitudine distantă și de neîncredere față de „Sputnik V”, deoarece oficialii din Rusia au făcut afirmații îndrăznețe, dar fără a veni cu probele necesare. Datele din cea de a treia fază a studiilor, au arătat însă că vaccinul este eficient, cu efecte secundare similare cu cele obținute în Europa și SUA, fapt ce a rezultat în creșterea interesului în străinătate față de acesta.

„Chiar și criticii noștri au rămas fără cuvinte”, a spus Kirill Dmitriev luna trecută, șeful fondului de investiții de stat, care susține „Sputnik V”.

Autoritățile din Rusia susțin că 39 de țări au înregistrat deja vaccinul și, spre surprinderea Rusiei, este chiar solicitată să ajute insăși Uniunea Europeană cu vaccinuri. Ungaria a fost prima care a aprobat vaccinul rusesc pentru uz de urgență, iar Slovacia tocmai a pr

imit două milioane de doze.

 

 

 

 

Realitatea Live

22 Dec. 2025, 17:08
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
22 Dec. 2025, 17:08 // Actual //  Grîu Tatiana

Guvernul urmează să aprobe în ședința de marți, 23 decembrie, un proiect-pilot prin care Republica Moldova va testa, pentru prima dată, utilizarea mașinilor electrice ca surse de energie pentru rețea. Este vorba despre proiectul „Vehicul spre rețea: testarea soluțiilor de încărcare inteligentă și fluxului bidirecțional de energie (V2G)”, elaborat de Ministerul Energiei și implementat de Asociația Obștească „Green City Lab Moldova”.

Proiectul presupune că vehiculele electrice nu vor fi doar consumatori de energie, ci vor putea livra electricitate înapoi în rețea atunci când este nevoie, de exemplu în orele de vârf. Energia stocată în bateriile mașinilor ar putea fi folosită pentru a stabiliza sistemul electroenergetic, mai ales în contextul creșterii producției din surse regenerabile, care este variabilă.

Pentru a putea testa această tehnologie, Guvernul va institui un regim special de testare inovativă, care permite derogări temporare de la unele prevederi ale legislației în vigoare. Aceste derogări se referă la racordarea temporară a echipamentelor, măsurarea bidirecțională a energiei, aplicarea unor tarife experimentale și participarea controlată a vehiculelor electrice la servicii de echilibrare și stocare a energiei. Autoritățile subliniază că aceste excepții sunt acordate exclusiv în scop demonstrativ și nu vor afecta siguranța rețelei electrice.

Proiectul va fi implementat pe o perioadă de trei ani de la intrarea în vigoare a hotărârii și va fi limitat la anumite locații și echipamente prevăzute într-un plan tehnic. În acest interval, „Green City Lab Moldova” va prezenta rapoarte semestriale Ministerului Energiei, iar la final un raport complet privind rezultatele obținute. Pe baza acestuia, Ministerul Energiei va propune eventuale modificări ale legislației din domeniul energiei.

Ministerul Energiei va coordona proiectul împreună cu Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică și cu operatorii de sistem, iar ANRE va monitoriza impactul testării asupra siguranței sistemului electroenergetic și va identifica barierele de reglementare. Documentele oficiale precizează că proiectul nu implică cheltuieli suplimentare din bugetul de stat, costurile fiind suportate de titularul proiectului și partenerii acestuia.

Autorii hotărârii afirmă că proiectul reprezintă o premieră națională și ar putea schimba modul în care sunt utilizate vehiculele electrice în Republica Moldova, transformându-le din simpli consumatori în participanți activi pe piața energiei. Hotărârea urmează să intre în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII