Revolut acuză Meta pentru gestionarea fraudelor: Gigantul tech ar trebui să despăgubească victimele

04 Oct. 2024, 09:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Oct. 2024, 09:31 // Actual //  Ursu Victor

Firma britanică de tehnologie financiară Revolut a criticat joi Meta Platforms, compania-mamă a Facebook, pentru abordarea sa de a combate frauda, spunând că gigantul tehnologic din SUA ar trebui să despăgubească direct persoanele care sunt victime ale înşelătoriilor prin intermediul platformelor sale de socializare, transmite CNBC.

La o zi după ce Meta a anunţat un parteneriat cu băncile britanice NatWest şi Metro Bank cu privire la un cadru de partajare a datelor conceput pentru a ajuta la prevenirea ca clienţii săi să cadă pradă schemelor de fraudă, Revolut a spus că pactul ”nu îndeplineşte foarte mult din ceea ce este necesar pentru a combate frauda la nivel global”.

Într-o declaraţie, Woody Malouf, directorul pentru criminalitate financiară al Revolut, a declarat că planurile Meta de a combate frauda financiară pe platformele sale se rezumă la ”pasi mici, când ceea ce are nevoie industria cu adevărat este un salt uriaş înainte”.

”Aceste platforme nu au nicio responsabilitate în despăgubirea victimelor şi, prin urmare, nu au niciun stimulent să facă ceva în acest sens. Un angajament faţă de partajarea datelor, deşi este necesar, pur şi simplu nu este suficient de bun”, a adăugat Malouf.

CNBC a contactat Meta pentru comentarii. Noi reforme în industria plăţilor vor intra în vigoare în Regatul Unit pe 7 octombrie, care impun băncilor şi firmelor de plăţi să acorde victimelor aşa-numitei fraude autorizate cu plata push (APP) o despăgubire maximă de 85.000 de lire sterline (111.000 de dolari).

Autoritatea de reglementare a sistemului de plăţi din Marea Britanie a recomandat anterior o sumă maximă de compensare de 415.000 de lire sterline pentru victimele fraudei, dar a dat înapoi în urma reacţiilor băncilor şi firmelor de plată.

Malouf de la Revolut a spus că, în timp ce compania sa este de acord cu măsurile luate de guvernul Marii Britanii pentru a combate frauda, ​​Meta şi alte platforme de social media ar trebui să îşi facă partea lor pentru a-i despăgubi financiar pe cei care sunt victime ale fraudei ca urmare a înşelătoriilor care apar pe site-urile lor.

Compania fintech a publicat joi un raport în care susţinea că 62% dintre fraudele raportate de utilizatori pe platforma sa de banking online provin de la Meta, în scădere faţă de 64% anul trecut.

Facebook a fost cea mai comună sursă a tuturor înşelătoriilor raportate de utilizatorii Revolut, reprezentând 39% din fraude, în timp ce WhatsApp a fost a doua cea mai mare sursă de astfel de evenimente, cu o cotă de 18%, a declarat banca în ”Raportul privind securitatea consumatorilor şi criminalitatea financiară”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Mart. 2025, 16:55
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
24 Mart. 2025, 16:55 // Actual //  bani.md

Nova Poshta Moldova a stabilit un record datorită livrării rapide din cele mai mari magazine online din lume, precum Temu, Joom, Aliexpress, iHerb, Shein, Makeup, Zapatos și altele. Pe 28 februarie 2025, compania a livrat 38 137 de colete într-o singură zi –  peste 50 de expedieri în fiecare minut.

Locuitorii din Moldova aleg să comande tot mai des produse din China, datorită logisticii bine puse la punct și colaborării Nova Poshta cu marketplace-uri internaționale de top. Astfel, în februarie, 88% dintre toate coletele au provenit din China. Cele mai populare produse comandate de moldoveni sunt haine, încălțăminte, cosmetice, electronice și electrocasnice.

Pentru a asigura livrări rapide și pentru a face față cererii în creștere, Nova Poshta îmbunătățește constant procesele. În Chișinău, a fost lansat un nou terminal cu o linie de sortare modernă numită „train sorter”, care funcționează non-stop. Fiecare colet trece printr-un proces riguros de dispecerizare, ceea ce garantează livrarea sigură și reduce riscul pierderilor.

De asemenea, Nova Poshta a extins rețeaua proprie: în prezent, în Moldova activează 64 de puncte de eliberare a coletelor, 260 de poștomate și 31 de oficii. În oficii, a fost implementat un sistem de stocare după adresă, fapt ce a permis reducerea timpului de căutare a unui colet de la 3 minute la doar 45 de secunde.

„Acest record este rezultatul încrederii clienților noștri și al muncii zilnice a echipei Nova Poshta Moldova. În februarie, am procesat 714 805 expedieri, cu 18% mai mult decât în tot anul 2022. Acesta este cel mai mare volum de livrări din întreaga istorie a Nova Poshta în Moldova”, a declarat Serhii Shapran, CEO Nova Poshta Moldova.

Anul trecut, în ajunul sărbătorilor, a fost stabilit, de asemenea, un record al numărului de expedieri. Pe 20 decembrie 2024, Nova Poshta Moldova a înregistrat un rulaj de 34 476 de colete într-o singură zi.

 
Discursul Preşedintei Maia Sandu la monumentul Maica Îndurerată, de Ziua Memoriei şi Recunoştinţei
Discursul Preşedintei Maia Sandu la monumentul Maica Îndurerată, de Ziua Memoriei şi Recunoştinţei
Versuri emoţionante recitate de un veteran la Marşul Memoriei şi Recunoştinţei
Versuri emoţionante recitate de un veteran la Marşul Memoriei şi Recunoştinţei
NO COMMENT | ZIUA MEMORIEI ŞI RECUNOŞTINŢEI 2025, ÎN IMAGINI
NO COMMENT | ZIUA MEMORIEI ŞI RECUNOŞTINŢEI 2025, ÎN IMAGINI
NO COMMENT | RĂZBOIUL CARE A ÎNSÂNGERAT APELE NISTRULUI
NO COMMENT | RĂZBOIUL CARE A ÎNSÂNGERAT APELE NISTRULUI
NO COMMENT | SCRIITORUL VLADIMIR BEŞLEAGĂ, PETRECUT PE ULTIMUL DRUM
NO COMMENT | SCRIITORUL VLADIMIR BEŞLEAGĂ, PETRECUT PE ULTIMUL DRUM
NO COMMENT | CEI 3 ANI DE AGRESIUNE A RUSIEI ÎN UCRAINA, ÎN IMAGINI
NO COMMENT | CEI 3 ANI DE AGRESIUNE A RUSIEI ÎN UCRAINA, ÎN IMAGINI