Șoferii nu vor putea intra în mașini dacă nu plătesc ratele. Proiectul inedit al Ford

03 Mart. 2023, 12:39
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
03 Mart. 2023, 12:39 // Slider //  MD Bani

Ford vrea să producă maşini care blochează accesul proprietarului, dacă nu îşi plăteşte ratele, se întorc singure la dealer sau merg la fier vechi. Avertismentul ar începe cu „neplăceri minore” pentru şoferi, precum dezactivarea GPS-ului sau a aerului condiţionat, scrie ZF.

Cea mai recentă cerere de brevet depusă de Ford arată un nou mod bizar prin care maşinile luate în leasing ar putea fi reţinute în viitor dacă proprietarii lor nu-şi achită plăţile la timp, scrie Business Insider.

Cererea de brevet, raportată pentru prima dată de The Drive, a fost depusă în august 2021, dar nu a fost publicată decât săptămâna trecută. Practic, Ford vrea să construiască un sistem care ar permite maşinilor să blocheze accesul şoferului, dacă acesta nu îşi plăteşte ratele.

Ford spune că îşi imaginează acest sistem ca pe o soluţie la problema proprietarilor cu întârzieri la plată care sunt „necooperanţi” şi care încearcă să „împiedice operaţiunea de recuperare a maşinii”.

În cererea de brevet, Ford descrie utilizarea unui „computer al sistemului de recuperare a bunurilor” care poate facilita procesul, care începe cu unele neplăceri minore care ar provoca „disconfort” proprietarului vehiculului.

În cazul în care un şofer ignoră avertismentele cu privire la plăţile lipsă, procesul ar începe cu dezactivarea de către computer a funcţionalităţii unor caracteristici precum controlul vitezei, GPS, aerul condiţionat şi radioul. De asemenea, computerul ar putea determina maşina să înceapă să emită un „sunet neîncetat şi neplăcut” ori de câte ori şoferul e înăuntru.

În cazul în care proprietarul tot nu ia măsuri, automobilul va putea bloca accesul şoferului. Într-un scenariu, computerul ar putea bloca accesul doar în weekenduri, în aşa fel încât şoferul să poată lucra în timpul săptămânii.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Alternativ, maşina ar putea defini o zonă în jurul locuinţei şoferului în care să poată fi folosită.

Dacă proprietarul va continua să nu plătească, maşina poate lua măsuri destul de drastice, cum ar fi să se conducă singură „până la un loc convenabil de unde poate fi tractată”, până la o agenţie de recuperare a bunurilor, o instituţie de creditare sau un depozit de maşini.

În cazul în care ar costa mai mult preluarea maşinii decât valorează aceasta, vehiculul ar putea chiar să se conducă singur la un depozit de fier vechi.

Realitatea Live

11 Feb. 2025, 10:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
11 Feb. 2025, 10:24 // Actual //  Ursu Victor

Luni, prețurile gazelor naturale din Europa au atins cel mai mare nivel din ultimii doi ani, pe fondul scăderii temperaturilor, ceea ce a dus la o creștere semnificativă a cererii și la accelerarea extragerii gazului din depozitele regionale, deja aproape goale. Contractele futures pe piața europeană TTF din Amsterdam au crescut cu 4,5%, ajungând la 58,50 euro pe megawat-oră, cel mai mare nivel din februarie 2023. În Marea Britanie, prețul contractului pentru luna următoare a crescut cu o valoare similară, atingând 142,20 penny pe term (4,5 penny pe kilowatt-oră), ceea ce reprezintă, de asemenea, un maxim de doi ani.

Se așteaptă ca un val prelungit de frig în Europa de Nord-Vest să conducă la o creștere suplimentară a cererii de încălzire, accelerând extragerea gazului din depozitele europene, care deja sunt la cele mai scăzute niveluri pentru această perioadă a anului, de la criza energetică din 2022.

Începând cu conflictul dintre Rusia și Ucraina, Europa a înlocuit aprovizionările cu gaze naturale din Rusia prin conducte cu importuri de gaz natural lichefiat (GNL) din alte părți ale lumii. În 2022, importul de GNL a reprezentat aproximativ 34% din consumul de gaz al Europei, comparativ cu 20% în 2021.

Deși depozitele europene au fost umplute la începutul iernii, țările au fost nevoite să utilizeze aceste rezerve mult mai rapid decât în anii anteriori, din cauza frigului și a unei competiții mai mari pentru GNL din Asia.

La mijlocul lunii decembrie, volumul de gaz din depozitele Europei a scăzut cu aproximativ 19% față de sfârșitul lunii septembrie, când sezonul de umplere al depozitelor de gaze se încheie, conform datelor Gas Infrastructure Europe. În comparație, în ultimii doi ani, scăderea era mai puțin semnificativă în această perioadă.

Analiștii susțin că depozitele europene sunt acum umplute doar în proporție de 49%, comparativ cu 67% în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, livrările de gaze rusești prin Ucraina, care constituiau aproximativ 5% din importurile de gaz ale Europei, s-au oprit la începutul anului, lăsând piața gazelor din Europa „și mai vulnerabilă”, a afirmat Natasha Fielding, șefă a departamentului de formare a prețurilor pe piața gazelor din Europa la compania Argus.

„Acest lucru înseamnă că schimbările de temperatură pot influența semnificativ prețurile, întrucât traderii iau în calcul o presiune suplimentară asupra depozitelor subterane”, a explicat ea.

Prognozele arată că se vor înregistra perioade simultane de frig în întreaga Europă și în Asia de Nord-Est la sfârșitul acestei săptămâni, ceea ce va duce la o competiție și mai acerbă pentru livrările de GNL. Piața GNL se pregătește pentru noi schimbări, după ce China a anunțat impunerea unei taxe de 15% pe importurile de GNL din SUA, ca răspuns la o taxă de 10% impusă de președintele Donald Trump asupra tuturor produselor chinezești importate în SUA.

Fielding a subliniat că războiul comercial în curs va duce la reorganizarea fluxurilor comerciale și că se preconizează că cumpărătorii din China vor vinde GNL-ul american deja contractat pe alte piețe, însă acest lucru nu va afecta livrările către Europa.

„Europa atrage acum în mod sigur majoritatea transporturilor de GNL american, indiferent de tarifele pe GNL-ul importat din SUA în China”, a mai declarat Fielding.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală