Industria aviatică își ia zborul: Revenire spectaculoasă în 2025 cu profituri de 36,6 miliarde de dolari

10 Dec. 2024, 15:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Dec. 2024, 15:13 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Industria globală a aviației este proiectată să obțină un profit net de 36,6 miliarde de dolari în 2025, depășind ușor estimările pentru anul 2024, a anunțat Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA). Această performanță va fi impulsionată de scăderea prețurilor la combustibil și de o gestionare eficientă a costurilor, Rtă datele IATA.

Numărul pasagerilor este estimat să crească cu 6,7%, ajungând la 5,2 miliarde în 2025, iar veniturile totale ale industriei ar putea depăși, pentru prima dată, pragul de 1 trilion de dolari, până la 1,007 trilioane de dolari, o creștere de 4,4% față de 2024.

Profitul operațional este estimat la 67,5 miliarde de dolari, iar cheltuielile totale ale industriei ar putea atinge 940 miliarde de dolari în 2025.

În cadrul unei conferințe de presă, Willie Walsh, directorul general al IATA, a remarcat creșterea semnificativă a pieței aviației în India, subliniind importanța conectivității aeriene pentru sprijinirea dezvoltării economice. India și China rămân printre piețele de aviație internă cu cea mai rapidă creștere.

Conform IATA, marja de profit net pentru 2025 este estimată la 3,6%, în creștere ușoară față de 3,3% în 2024. Profitul net per pasager va ajunge la 7 dolari, mai mic decât vârful de 7,9 dolari înregistrat în 2023, dar peste valoarea de 6,4 dolari prognozată pentru 2024.

În regiunea Asia-Pacific, profitabilitatea va înregistra o ușoară îmbunătățire datorită cererii puternice și a creșterii gradului de ocupare a aeronavelor.

La nivel global, tariful mediu al biletelor de avion, inclusiv taxele suplimentare, este prognozat să fie de 380 de dolari, cu 1,8% mai mic decât în 2024.

Prețul mediu al combustibilului pentru avioane este estimat la 87 de dolari pe baril în 2025, în scădere față de 99 de dolari pe baril în 2024. Cheltuielile totale pentru combustibil ale companiilor aeriene vor fi de 248 miliarde de dolari, o scădere de 4,8%, chiar dacă volumul consumului de combustibil va crește cu 6%, până la 107 miliarde de galoane.

Cu toate acestea, IATA avertizează asupra provocărilor legate de lanțurile de aprovizionare, infrastructura deficitară, reglementările stricte și creșterea taxelor. În plus, companiile aeriene vor resimți o presiune financiară suplimentară, pe măsură ce vor epuiza beneficiile fiscale asociate pierderilor din perioada pandemiei.

Această proiecție evidențiază eforturile industriei aeriene de a-și reveni complet după pandemie și de a investi în tehnologii sustenabile pentru un viitor mai verde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

11 Dec. 2024, 11:07
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2024, 11:07 // Actual //  Ursu Victor

Bulgaria a anunțat că va opri livrările de gaz rusesc prin „Turkish Stream” dacă Gazprom nu găsește o modalitate de a plăti pentru tranzit. După impunerea sancțiunilor americane asupra Gazprombank, compania rusă a pierdut posibilitatea nu doar de a primi plăți pentru gazul său, dar și de a achita taxele de transport.

În trecut, Gazprom efectua plățile către Bulgartransgaz, compania care transportă gazul în Serbia și Ungaria, prin intermediul Gazprombank, însă această opțiune a dispărut după sancțiunile impuse băncii pe 21 noiembrie. Deși președintele rus, Vladimir Putin, a emis un decret pentru a actualiza procedurile de plată, adăugând un mecanism pentru compensarea cerințelor reciproce, acest mecanism se adresează în principal clienților care plătesc pentru gaz, nu celor care furnizează serviciul de transport, notează Bloomberg.

Ministerul Energiei din Bulgaria, Vladimir Malinov, a declarat că Bulgartransgaz va respecta cu strictețe obligațiile sale contractuale și va opri tranzitul gazului rusesc dacă serviciile nu sunt plătite. „Este responsabilitatea companiei care a rezervat capacitățile și a plătit prin Gazprombank să găsească o soluție dacă dorește să primească acest serviciu”, a afirmat Malinov.

Plățile pentru livrările anterioare au fost deja primite, iar Rusia are termen până pe 10 decembrie pentru a găsi o soluție, a mai spus ministrul.

Bulgaria asigură aproape 18 miliarde de metri cubi de gaz anual pentru Serbia și Ungaria, iar o parte din acest gaz ajunge și în alte țări din Balcanii de Vest. De la începutul anului 2022, Bulgaria a primit deja plăți de tranzit în valoare de peste 750 milioane de dolari.

În același timp, Ungaria și-a exprimat îngrijorarea, subliniind că situația amenință securitatea energetică a Europei. Această problemă se complică și mai mult în contextul în care Ucraina a anunțat că va încheia acordul de tranzit de gaz la sfârșitul acestui an, ceea ce va afecta și rutele către Ungaria și Slovacia.

În prezent, rezervoarele de gaz din Europa sunt umplute în proporție de 82%, față de 95% la începutul sezonului, iar ritmul de extragere a gazului a fost mai rapid în noiembrie și decembrie decât în anii anteriori. Prețul gazului pe piață variază între 44 și 48 euro/MWh, ajungând la 45,5 euro marți.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală