Sancțiunile americane lovesc comerțul cu petrol rusesc! China refuză să primească tankerurile

13 Ian. 2025, 13:25
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
13 Ian. 2025, 13:25 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

China a reacționat imediat la noile sancțiuni impuse vineri de președintele american Joe Biden, care vizează flota de umbră a Rusiei, companiile petroliere și firmele de asigurări. Potrivit Bloomberg, unele dintre tankerurile care transportau petrol rusesc nu au ajuns la porturile de destinație, iar procesatorii chinezi și indieni au semnalat posibile pierderi semnificative în importurile de petrol rusesc.

Trei dintre tankerurile afectate de sancțiuni, care se îndreptau către porturi chineze cu petrol rusesc, s-au oprit și au început să plutească pe mare, potrivit datelor de urmărire a navelor. De exemplu, tankerul Huihai Pacific, care a încărcat aproape 770.000 de barili de petrol ESPO la începutul lunii ianuarie în portul Kozmino din Extremul Orient rus, trebuia să ajungă pe 15 ianuarie în portul Dongjiakou din provincia Shandong. Cu toate acestea, în weekend, nava și-a schimbat direcția și se află acum ancorată în larg. Un alt tanker, Mermar, a plecat din Kozmino pe 5 ianuarie cu mai mult de 755.000 de barili de petrol ESPO și trebuia să ajungă săptămâna aceasta în portul Yantai, dar acum s-a oprit pe coasta Chinei.

Printre cele 183 de tankeruri sancționate vineri, mai multe transportau petrol ESPO, un tip preferat de rafinăriile independente din provincia chineză Shandong. Aceste companii au organizat întâlniri de urgență în weekend pentru a stabili dacă pot continua să accepte livrări de petrol rusesc care erau deja în drum spre ele atunci când au fost anunțate sancțiunile, au declarat pentru Bloomberg surse din domeniul comerțului cu petrol.

Sancțiunile au stârnit îngrijorări și în rândul producătorilor de petrol din India. Ministrul indian al Petrolului și directorii companiilor de stat s-au reunit pentru a discuta viitorul sectorului de petrol și gaze al țării după aflarea noilor restricții. Potrivit celor prezenți la întâlnire, sancțiunile impuse Rusiei, care reprezintă aproximativ o treime din importurile de petrol ale Indiei, au fost principalul subiect al discuției, punând pe plan secund alte chestiuni curente.

Șefii rafinăriilor indiene au afirmat că încă analizează documentele împreună cu echipele lor juridice. Unii dintre aceștia au declarat luni că se pregătesc pentru întreruperi semnificative ale livrărilor, care ar putea dura între trei și șase luni și ar putea afecta importurile de până la 800.000 de barili pe zi. Oficialii guvernamentali sunt îngrijorați de posibilitatea unei inflații accelerate, dacă India va trebui să cumpere petrol mai scump de la alți producători, și se pregătesc pentru negocieri cu Washingtonul pentru a menține furnizările rusești.

Potrivit Kpler, tankerurile sancționate au transportat anul trecut mai mult de 530 de milioane de barili de petrol rusesc, ceea ce reprezintă aproximativ două cincimi din exporturile maritime ale Rusiei. Peste jumătate din acest volum, aproximativ 300 de milioane de barili, a fost trimis în China, ceea ce reprezintă aproximativ 61% din importurile maritime de petrol rusesc ale Chinei.

Sancțiunile impuse vineri sunt cele mai extinse de până acum. Ministerul american al Finanțelor a anunțat măsuri împotriva a 183 de nave, a „Gazprom Neft” și filialelor sale, „Surgutneftegaz”, zeci de comercianți de petrol, directori executivi – inclusiv CEO-ul Gazprom Neft, Alexander Dyukov – și companii de asigurări care acoperă navele care transportă petrol rusesc către India, precum „Alfa Insurance” și „Ingosstrakh”. Drept urmare, numărul de nave sancționate care transportă petrol rusesc s-a dublat. Săptămâna trecută, chiar înainte de decizia lui Biden, unul dintre cei mai mari operatori portuari din China, Shandong Port Group, a anunțat că se alătură efectiv sancțiunilor SUA, avertizând că, începând cu 6 ianuarie, va opri primirea navelor incluse în listele negre ale Ministerului american al Finanțelor. Compania administrează porturile din provincia Shandong, unde se importă majoritatea petrolului rusesc, iranian și venezuelean sancționat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Apr. 2025, 16:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
16 Apr. 2025, 16:41 // Actual //  Ursu Victor

lucrăm la alternativele tehnice ca acest scenariu să nu se întâmple, a declarat ministrul Energiei, Dorin Junghietu, solicitat să comenteze posibila revenire la achiziția curentului de la Cuciurgan, în condițiile în care autoritățile nu au întreprins nimic pentru suplinirea instalarea capacităților suplimentare la Chișinău.

Într-o intervenție la Rlive, Parlicov a declarat că, în lipsa instalării surselor suplimentare de generare electrică, singura variantă viabilă pe termen scurt este reînnoirea contractului cu Cuciurgan, centrală aflată sub controlul regimului separatist de la Tiraspol.

„Decizia Comisiei pentru Situații Excepționale din 16 ianuarie prevedea clar instalarea unei turbine pe gaz și a unor motoare cu ardere internă, totalizând 100 MW. Tehnic, este posibil. Finanțarea putea veni din partea Uniunii Europene. Dar nu s-a făcut absolut nimic”, a declarat Parlicov. Potrivit acestuia, inacțiunea autorităților pune în pericol independența energetică a țării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | ADUNAREA GENERALĂ A MEMBRILOR ACI MOLDOVA
NO COMMENT | ADUNAREA GENERALĂ A MEMBRILOR ACI MOLDOVA
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | CHIȘINĂUL, ÎN PREGĂTIRI PENTRU SĂRBĂTORILE PASCALE
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | Agențiile Teritoriale dotate cu 55 de mașini noi
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | 16 ANI DE LA REVOLUŢIA DIN APRILIE 2009
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | IGSU a primit 19 autospeciale de intervenție, donate de Guvernul Japoniei
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European
NO COMMENT | Exercițiu de simulare a procesului legislativ din Parlamentul European