Cine sunt podcasterii americani care au întors campania electorală a lui Trump şi l-au readus la Casa Albă

26 Ian. 2025, 11:18
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
26 Ian. 2025, 11:18 // Actual //  Ursu Victor

Când Donald Trump a câştigat din nou Casa Albă în noiembrie, echipa sa a recunoscut meritele mai multor persoane în discursurile de victorie. Urmărindu-l pe Trump pe scenă, directorul executiv al UFC, Dana White, a strigat unei mulţimi entuziaste: „Vreau să le mulţumesc băieţilor de la Nelk Boys, lui Adin Ross, lui Theo Von, podcastului Bussin’ with the Boys şi, nu în ultimul rând, puternicului şi influentului Joe Rogan!”, scrie FT, citat de Ziarul Financiar.

Unii americani — probabil mulţi dintre ei — nu auziseră niciodată aceste nume până atunci. Pentru alţii, erau celebrităţi bine cunoscute.

O legătură neaşteptată între Donald Trump, Adin Rose, Andrew Tate şi România: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer american, unul dintre artizanii victoriei lui Trump în alegeri. Adin Ross este prieten cu Andrew Tate şi chiar a vrut să îl viziteze pe acesta la închisoare în Bucureşti în 2023, dar autorităţile române i-au interzis accesul

În campania pentru a deveni din nou preşedinte, Trump a sărit peste emisiunea 60 Minutes de la CBS, rupând o tradiţie de câteva decenii. În schimb, el a petrecut, după calculele mele, aproximativ 17 ore — sau 1.000 de minute — discutând cu un grup de podcasteri care au devenit noi staruri media. Acest grup, o constelaţie de influenceri online şi comedianţi care gravitează în jurul superstarului Rogan, a fost numit „manosfera” datorită influenţei lor asupra tinerilor americani.

Rogan, Von şi cel puţin un membru al grupului Nelk Boys au ajuns săptămâna aceasta la Washington pentru festivităţile de inaugurare ale lui Trump.

În rotunda Capitoliului SUA, Rogan a stat alături de miliardari din tehnologie şi foşti preşedinţi americani precum Barack Obama şi George W. Bush pentru a urmări cum Trump depune jurământul. În timp ce Trump vorbea, influencerii Jake şi Logan Paul i-au făcut o farsă lui Von, care a căzut de pe scaun. În acea seară, la balul „Starlight”, grupul de podcasteri s-a amestecat printre antreprenori din domeniul criptomonedelor, donatori şi celebrităţi precum directorul executiv al X, Linda Yaccarino, Megyn Kelly şi Caitlyn Jenner. Jake Paul l-a ridicat pe Mike Tyson pe umerii săi în timp ce acesta se clătina.

Prezenţa lor pare să fi consolidat intrarea „manosferei” în rândurile superioare ale puterii politice americane — şi o revoluţie seismică în media.

Schimbările majore în mass-media apar, de obicei, dintr-un format sau o tehnologie nouă. Însă podcasturile şi YouTube există încă din anii 2000. În schimb, asistăm la schimbări radicale care provin din colţurile mai puţin vizibile ale internetului, care deservesc interese din ce în ce mai de nişă, permiţând oamenilor să-şi personalizeze sursele de informaţie şi „dieta media”.

Aceşti oameni par uşor de abordat şi relaţionabili. Şi tocmai au atins un grup uriaş [subdeservit].

Rezultatul este „o reordonare radicală a încrederii şi credibilităţii în media”, spune Gabriel Kahn, profesor de media la Universitatea Southern California. „Este ca nişte cioburi de sticlă din ceea ce a fost odată — termenul academic ar fi — un public unic, spart în milioane de micro-publicuri. Organizate în funcţie de interese sau loialităţi”.

Există o lume media uriaşă şi în continuă creştere, care rămâne ascunsă privirii publicului mainstream. Starurile de podcast de astăzi sunt, în acelaşi timp, foarte faimoase — umplând Madison Square Garden, de exemplu — şi totuşi necunoscute pentru o mare parte a americanilor. Părinţii mei, care au peste 70 de ani şi încă urmăresc „ştirile” la televizor toată ziua, nu au auzit niciodată de ei. Pentru generaţiile mai tinere, YouTube a înlocuit televiziunea prin cablu.

Observatorii media vorbesc despre această fragmentare de ani buni. Însă în timpul alegerilor recente din SUA, tendinţa a explodat parcă în văzul tuturor, exemplificată de afluxul de podcasteri în sălile cu marmură ale Washingtonului din această săptămână.

Această reordonare ridică o întrebare existenţială pentru conglomeratele gigantice care au dominat mass-media americană în ultimul secol: unde se va aşeza praful? Şi care va fi rolul mass-mediei tradiţionale peste 10 ani?

Spre deosebire de actorii de la Hollywood sau jurnalişti, care sunt mereu la distanţă, aceste noi vedete sunt definite prin cât de accesibile sunt.

Sunt „în urechea ta” în timp ce speli vasele sau conduci spre serviciu; sunt pe televizor în fundal în timp ce lucrezi sau iei cina. În fiecare săptămână există un alt episod — de o oră, două sau chiar trei. Ei răspund la comentariile tale. Chiar le citesc în direct. Vorbesc informal, uneori grosolan. Unii dintre ei au fost interzişi de pe diverse platforme din cauza folosirii unor expresii de ură sau a altor controverse.

„Par genul de tip al cărui casă treceai pe lângă în drum spre liceu, care îşi repara maşina în curte şi, pe drumul spre şcoală, ar putea să-ţi arunce o cutie de bere, iar pe drumul spre casă te-ar invita la el să încerci pentru prima dată un bong”, spune Scott Galloway, care găzduieşte podcastul Pivot, despre afaceri şi tehnologie, împreună cu Kara Swisher. „Aceşti tipi par relaţionabili. Şi tocmai au atins un grup uriaş [subdeservit]”.

Din punct de vedere stilistic, „manosfera” este, în multe feluri, opusul a ceea ce media tradiţională învaţă să facă. Ca jurnalişti, ni se cere să fim scurţi şi concisi. Ştirile de televiziune sunt o producţie elegantă şi amplă: prezentatorii sunt machiaţi, aşezaţi în decoruri elaborate, vorbind formal şi deliberat. Legendarul veteran al ştirilor Brian Williams a criticat recent tonul buletinelor de ştiri, numindu-l „cliché-uri vechi dintr-o altă epocă a vieţii americane”.

În contrast, aceste emisiuni noi constau în mare parte din discuţii fără direcţie precisă. O transmisie live pe Twitch poate dura opt ore sau mai mult. Gazdele nu sunt jurnalişti şi nici nu îşi doresc să fie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Sept. 2025, 16:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Sept. 2025, 16:24 // Actual //  Ursu Victor

Creatorul de modă italian Giorgio Armani a murit la vârsta de 91 de ani, anunță france24.

Armani, în vârstă de 91 de ani, era sinonim cu stilul și eleganța italiană modernă. El combina flerul designerului cu perspicacitatea unui om de afaceri, conducând o companie care genera aproximativ 2,3 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pe an. Se simțea rău de ceva vreme și a fost forțat să renunțe la prezentările grupului său de la Săptămâna Modei Masculine de la Milano din iunie, fiind prima dată în cariera sa când a ratat unul dintre evenimentele sale de pe podium. Cunoscut sub numele de „Re Giorgio” – Regele Giorgio – designerul era cunoscut pentru supravegherea fiecărui detaliu al colecției sale și a fiecărui aspect al afacerii sale, de la publicitate la aranjarea părului modelelor în timp ce acestea ies pe podium. O cameră funerară va fi amenajată sâmbătă și duminică la Milano, a anunțat compania, urmată de o înmormântare privată la o dată nespecificată.

În octombrie 2017, designerul italian anunţa că intenţionează să transfere o parte din participaţia pe care o deţine la grupul său de produse de lux Giorgio Armani SpA către o fundaţie caritabilă care îi poartă numele, în ideea de a împiedica o eventuală preluare sau divizare a grupului, transmitea Reuters.

În iunie 2024, Giorgio Armani a prezentat o colecţie masculină pentru vara anului 2025 de o eleganţă discretă, fără excentricităţi, marcată de materiale fluide şi croieli suple, informa AFP. Pe fundalul unor frunze de palmier proiectate pe un ecran şi al cântecelor de păsări, manechinele au defilat în decorul intim al Teatrului Armani de pe Via Bergognone, în cadrul Săptămânii Modei masculine de la Milano.

Vestele au fost omniprezente, purtate peste o tunică, un pulover sau chiar direct pe piele. Fularul înnodat în jurul gâtului şi pălăria cu panglică, purtată neglijent într-o mână, au completat look-ul estival imaginat de Giorgio Armani. Jacheta reinventată, fără umeri şi fără căptuşeală, emblema acestui brand încă de la înfiinţarea sa din 1975, a fost disponibilă într-un număr infinit de variante, cu sau fără revere, cu un singur sau cu un dublu şir de nasturi, uneori cu dungi fine şi întotdeauna aproape de corp.Pantalonii cu pense, susţinuţi sau nu de bretele, largi şi din ţesături uşoare, cum ar fi bumbac, in, catifea, satin şi chiar mătase. Într-un alt stil, mai degrabă oriental, frunzele de palmier au decorat cămăşi, veste şi pantaloni din mătase.

Deşi noua colecţie a fost fidelă stilului obişnuit “şic casual” al mărcii italiene, costumul strict cu cravată, în nuanţe de gri sau negru, croit pe măsură pentru oameni de afaceri, şi-a avut şi el locul său. Giorgio Armani a folosit o paletă diversă de culori, care a variat de la gri la grej, camel şi negru, trecând prin albastru închis, cu câteva tuşe de roz.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII