Revoluție în infrastructură! Sculeniul va fi conectat la rețeaua de apă din Iași pe sub Prut

18 Iun. 2025, 12:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
18 Iun. 2025, 12:49 // Actual //  Ursu Victor

Operatorul regional de apă și canalizare din Iași, Apa Vital, își extinde oficial serviciile în Republica Moldova, printr-un proiect strategic de 22 milioane lei, care vizează conectarea localității Sculeni la rețeaua operată de companie.

Proiectul prevede o durată de implementare de 18 luni și presupune lucrări complexe, inclusiv subtraversarea râului Prut, pentru a realiza legătura fizică între rețelele românești și cele moldovenești.

Sculeni devine astfel a treia localitate din Republica Moldova racordată la rețeaua “Apa Vital”, după Făleștii Noi și Risipeni, în cadrul unei colaborări transfrontaliere în plină expansiune.

„Este un pas concret în direcția integrării infrastructurii de utilități dintre România și Republica Moldova. Asigurăm servicii moderne, eficiente și sustenabile pentru cetățenii din ambele state,” au transmis reprezentanții operatorului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

03 Nov. 2025, 11:46
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Grîu Tatiana
03 Nov. 2025, 11:46 // Bănci şi Finanţe //  Grîu Tatiana

O nouă procedură pentru soluționarea petițiilor consumatorilor de servicii financiare a intrat în vigoare din 25 octombrie, anunță Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF). Clienții trebuie să se adreseze mai întâi direct furnizorului de servicii financiare: bănci, asigurători, organizații de creditare nebancară sau prestatori de servicii de plată, depunând reclamația în scris și păstrând dovada acesteia. Furnizorul are termen de 15 zile lucrătoare pentru a răspunde în scris, iar lipsa unui răspuns este considerată refuz tacit.

Dacă răspunsul nu este satisfăcător sau nu există, consumatorii pot depune petiția la CNPF, anexând dovezile corespunzătoare sau se pot adresa instanței de judecată, conform procedurii civile. Petițiile trimise direct la CNPF fără a fi înaintate mai întâi furnizorului vor fi redirecționate, iar solicitantul va fi informat.

CNPF examinează petițiile și comunică rezultatele, iar în cazul identificării clauzelor abuzive poate iniția acțiuni în instanță pentru constatarea nulității acestora.

Dreptul de a depune reclamații îl au consumatorii de servicii financiare, persoanele păgubite în cadrul asigurărilor obligatorii RCA, utilizatorii de servicii de plată și deținătorii de monedă electronică, inclusiv persoanele juridice, precum și clienții neprofesioniști de pe piața de capital.

”Protejați-vă drepturile! Urmați acești pași pentru a soluționa disputele cu furnizorii de servicii financiare”, îndeamnă CNPF.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII