(LIVE) Ion Ceban îl demite pe Victor Chironda?! „Eu nu pot să răspund tuturor inacțiunilor sale”

22 Iun. 2021, 10:20
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
22 Iun. 2021, 10:20 // Actual //  MD Bani

Ion Ceban, primarul municipiului Chișinău vorbește în cadrul unei conferințe de presă  despre scandalul cu viceprimarul Victor Chironda, pe care tot el l-a numit în echipa sa.

Primarul Capitalei a declarat că nu poate el să „răspundă pentru inacțiunile” lui Victor Chironda. Mai mult, acesta a precizat și alte situații în care funcționarii Primăriei au fost demiși.

„Administrarea Primăriei nu se face doar pe Facebook”, a adăugat acesta.

„Fiecare a venit cu persoanele cu care a vrut să muncească în funcția în care a fost investit.

„Primăria nu este despre boceală, este despre răsuflecatul mâinicilor și munca de dimineață până seara târziu, inclusiv în weekend.”

 

„Constat că în această perioadă am urmărit o isterie a unui viceprimar care s evrea rămas în funcție. A venit cu acuzații nefondate în adresa mai multor angajași ai primăriei. S-a creat impresia că doar el lucrează în primărie, iar restul sunt niște funcționărași care nu fac decât să îl supere.”

În aceste condiții este cel care persecutează colegii săi, dar nu se preocupă de responsabilitățile sale, a mai zis Ceban.

De asemenea, acesta enumeră o listă a restanțelor lui Victor Chironda.

Ion Ceban a specificat că a preluat conducerea „celei mai corupte instituții din țară, care a devenit cea mai transparentă”.

Acesta a mai specificat că Strategia de combatere a corupției în cadrul Primăriei este în proces de definitivare.

 

Victor Chironda a fost numit viceprimar al capitalei de către Primarul General, Ion Ceban. Despre aceasta Chironda a anunțat de pe acest fapt pe pagina de Facebook, după ce a acceptat oferta, pe data de 15 noiembrie 2021.

Chironda a mai precizat în postarea sa, că a stabilit cu Primarul General, Ion Ceban, că va avea un mandat cu atribuții depline, pentru un domeniu clar delimitat de activitate.

Obiectivul meu este să planific și să livrez municipiului Chișinău o mobilitate mai bună în 4 ani de mandat: un transport public mai eficient și mai confortabil, trotuare comode și accesibile, o infrastructură pentru bicilete decentă, spații publice amenajate corect, o documentație de urbanism modernă și realistă.

Îmi propun o activitate bazată pe deschidere și dialog constructiv cu toți consilierii municipali, funcționarii publici, mediul de experți, reprezentanții societății civile, primarii de suburbii și toți locuitorii municipiului Chișinău”, a mai scris atunci Victor Chironda.

La alegerile din 20 octombrie Victor Chironda a acumulat puțin peste 2% din voturile cetățenilor.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală