NFT sau mina de aur a secolului 21: top 10 cele mai scumpe vândute vreodată

22 Iun. 2021, 10:28
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
22 Iun. 2021, 10:28 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Jetoanele nefungibile (NFT) au luat cu asalt lumea criptografică recent, devenind un pilon cultural. Non Fungible Token (NFT) este un jeton criptografic de pe blockchain care reprezintă un tip unic de activ.

Deoarece NFT-urile nu sunt interschimbabile, ele pot acționa ca dovadă a autenticității și a proprietății în domeniul digital. Înseamnă mai mult sau mai puțin că este unic și nu poate fi înlocuit cu altceva. De exemplu, un bitcoin este fungibil – schimbi unul cu alt bitcoin și vei avea exact același lucru. Cu toate acestea, un card de tranzacționare unic nu este fungibil. Dacă l-ai schimbat cu un alt card, ai avea ceva complet diferit, scrie playtech.ro.

La un nivel foarte ridicat, majoritatea NFT-urilor fac parte din blockchain-ul Ethereum. Ethereum este o criptomonedă, cum ar fi Bitcoin sau Dogecoin, dar blockchain-ul său acceptă și aceste NFT-uri, care stochează informații suplimentare care le fac să funcționeze diferit de, să zicem, o monedă ETH. Este demn de remarcat faptul că alte blockchains își pot implementa propriile versiuni de NFT-uri. NFT-urile pot fi cu adevărat orice digital (cum ar fi desene, muzică, creierul tău descărcat și transformat într-un AI), dar o mare parte din entuziasmul actual este în jurul utilizării tehnologiei pentru a vinde artă digitală.

Iată cele mai valoroase NFT-uri vândute vreodată:

Everydays: The First 5000 Days, Beeple – 69 milioane de dolari

Casa de licitații de renume mondial Christie’s și artistul Mike Winkelmann, cunoscut sub numele de Beeple, au făcut istorie în domeniul NFT către sfârșitul lunii februarie. Christie’s a lansat prima licitație a unui NFT fără nicio lucrare fizică însoțitoare. Licitarea a crescut la un milion de dolari în câteva minute și, în cele din urmă, s-a vândut cu 69 de milioane de dolari. Această colecție de lucrări este intitulată „Everydays: The First 5000 Days” (În fiecare zi: primele 5000 de zile). A fost descrisă ca o piesă acumulativă formată din cinci mii de imagini – una pentru fiecare zi din mai 2007, care acoperă ultimii 13 ani. Cumpărătorii, colecționarii NFT din Singapore, Metakovan și Twobadour, consideră că piesa va avea „o valoare de un miliard de dolari cândva”.

CryptoPunk #3100 – 7.58 milioane de dolari

Această piesă specială este cel mai scump CryptoPunk și este, de asemenea, una dintre cele nouă Alien Punks. A parcurs un drum lung de la a-și începe călătoria cu o ofertă de 76 de dolari în 2017, până la prețul final de vânzare de 7,58 milioane de dolari, în luna martie a acestui an.

CryptoPunk #7804 – 7.57 milioane de dolari

Acest CryptoPunk face parte din cele nouă Alien Punks de Larva Labs. Vânzarea sa a avut loc în martie și a ajuns să aducă cu doar 10.000 de dolari mai puțin decât CryptoPunk #3100.

Crossroads, Beeple – 6.6 milioane de dolari

Această piesă de artă oferă o privire atentă asupra stilului iconic al lui Beeple, care tinde să se concentreze în jurul unor personaje publice batjocoritoare, cu o întorsătură distinctă distopică.

Primul tweet al CEO-ului Jack Dorsey – 2.9 milioane de dolari

CEO-ul Twitter, Jack Dorsey, a scos la licitație primul său tweet (implicit și al platformei Twitter) ca NFT. Tweetul, postat pe 6 martie 2006, a fost pus în vânzare prin intermediul platformei NFT, Valuables. Dorsey a adăugat că toate încasările din vânzarea NFT vor fi convertite în bitcoin și donate către GiveDirectly, o organizație caritabilă care îi susține pe cei care trăiesc în sărăcie. Un total de aproximativ de 2,9 milioane dolari a fost strâns și donat pentru această cauză.

Cele mai scumpe NFT-uri din lume

CryptoPunk #6965: – 1.6 milioane de dolari

Un alt CryptoPunk care intră în lista celor mai scumpe NFT-uri este CryptoPunk #6965. CryptoPunk #6965 face parte dintr-o serie de personaje concepute în 2017 de tânăra companie americană Larva Labs, care a avut o contribuţie majoră la dezvoltarea pieţei de NFT-uri.

“Genesis”, Axie Infinity – 1.5 milioane de dolari

Axie Infinity este un joc din lumea virtuală pe Ethereum, în care jucătorii pot cumpăra și crește creaturi fantastice cunoscute sub numele de Axies. În februarie anul curent, o proprietate din cadrul jocului s-a vândut cu suma de 1,5 milioane de dolari. Danny, vânzătorul de proprietăți virtuale, le-a spus adepților săi de pe Twitter: „Aceasta este cea mai mare vânzare digitală de teren înregistrată vreodată pe blockchain”.

CryptoPunk #4156 – 1.5 milioane de dolari

CryptoPunk este o colecție de zece mii de caractere unice, cu dovada proprietății stocate pe blockchain-ul Ethereum. Au fost primele NFT-uri de pe Ethereum și au inspirat standardul ERC-721 care alimentează cele mai multe elemente de artă digitală și colecții. De data aceasta, avem o piesă de artă pixelate, generată de algoritm, care alcătuiește una dintre cele 24 de piese Ape Punks vândute în februarie, la începutul acestui an.

Forever Rose – un million de dolari

Forever Rose a fost cea mai scumpă operă de artă virtuală din lume în 2018, când s-a vândut cu un milion de dolari de Ziua Îndrăgostiților. Creată de artistul Kevin Abosch, anunțat ca un pionier în arta cripto, piesa este o fotografie digitală unică. Abosch a vândut, de asemenea, o fotografie a unui cartof unui om de afaceri pentru aproximativ un milion de euro.

Metarift – 904.413 de dolari

Acest videoclip fascinant creat de artistul cu pseudonimul Pak, prezintă un grup de obiecte sferice care alcătuiesc simbolul infinitului, care se deplasează pe un fundal negru. Nu ne-am fi putut gândi la o încheiere mai hipnotică în acest top zece.

Realitatea Live

30 Iul. 2021, 12:01
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
30 Iul. 2021, 12:01 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

În cadrul celei de-a doua etape a campaniei „Moldova: A place to find yourself”, lansată de Agenția de Investiții, au fost create 3 spoturi ce promovează Moldova drept o destinație turistică autentică, care merită a fi explorată. Producțiile video prezintă Moldova ca fiind o țară ce oferă activități turistice cum ar fi: plimbări cu bicicleta prin galeriile subterane de la Mileștii Mici, ateliere de meșteșugărit, precum și aventură în peisaje naturale. Datorită acestor spoturi, cele trei destinații vor fi promovate pe canalele digitale de pe piețele din vecinătate, România și Ucraina.

Astfel, primul spot a fost realizat în crama de la Mileștii Mici, care măsoară peste 200 km de tuneluri subterane, dintre care 55 km sunt folosiți pentru depozitarea vinului. Imensa colecție de vinuri de peste 2 milioane de sticle, inclusă în Cartea Recordurilor Guiness ca fiind cea mai mare din lume, poate fi admirată din trenulețul electric, cu mașina personală, dar și de pe bicicletă.

Cel de-al doilea spot a fost filmat în localitatea Văratic din raionul Rîșcani, care pe lângă peisaje pitorești oferă posibilitatea de a face kayaking pe lacul de acumulare Costești-Stânca, fiind parte a ofertei turistice de aventură.

Ultimul spot a avut drept locație atelierul de olarit a lui Vasile Gonciari, semn că turiștii pot participa la activitățile meșteșugărești tradiționale specifice pentru țara noastră.

Portoliul de experiențe turistice urmează a fi completat. La moment, Agenția de Investiții elaborează Ruta Meșteșugarilor ce va include 20 de meșteri populari cu îndeletniciri diverse: țesutul covorului tradițional, crearea costumului popular, olăritul, prelucrarea pielii, împletitul în lozie, cioplitul în lemn, fabricarea lumânărilor decorative, a măștilor, precum și a articolelor din metal și fibre vegetale.

Mesajul campaniei vine să ilustreze potențialului neexplorat pe care îl deține Republica Moldova, exprimat prin simbioza dintre natură și muzică, gastronomie și vin, aventură și alte experiențe autentice, prin care oricine se poate regăsi sau reinventa. Totodată, campania promovează Moldova drept o destinație cu experiențe autentice și neexplorate.

Pentru mai multe informații urmăriți pafina de Facebook „Moldova: A place to find yourself” și pagina web a Agenției de Investiții.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală