Întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova se află într-o stare critică și necesită investiții de circa 8 miliarde de lei pentru a fi redresată. Declarațiile au fost făcute de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, care a subliniat amploarea problemelor acumulate în timp.
Potrivit ministrului, compania are datorii istorice ce depășesc 1,13 miliarde de lei, iar infrastructura este profund învechită. Declinul Căii Ferate din Moldova durează de mai bine de un deceniu, din anii 2012–2013, perioadă în care lipsa investițiilor a dus la degradarea accentuată a activității.
La preluarea mandatului de către Vladimir Bolea, întreprinderea înregistra datorii de peste un miliard de lei, inclusiv pentru motorină, energie electrică, agent termic și gaze naturale. O parte dintre aceste facturi nu ar fi fost achitate de zeci de ani.
Situația financiară a afectat grav și angajații. La începutul anului 2025, întârzierile la plata salariilor ajunseseră la nouă luni. În februarie 2025, veniturile întreprinderii au fost de doar 22 de milioane de lei, în timp ce necesarul lunar pentru salarii se ridica la aproximativ 40 de milioane de lei.
După schimbarea conducerii, autoritățile susțin că situația s-a ameliorat ușor, iar restanțele salariale au fost reduse la patru luni. Cu toate acestea, Calea Ferată din Moldova rămâne într-o criză profundă.
Ultimele date arată că pierderile CFM s-au cifrat la 152,4 milioane de lei, față de 156,1 milioane de lei în semestrul similar al anului 2024.