Povestea unui șomer din Canada care a schimbat o agrafă pentru o casă cu 2 etaje. FOTO cu întregul traseu

31 Aug. 2021, 13:49
 // Categoria: Uncategorized // Autor:  bani.md
31 Aug. 2021, 13:49 // Uncategorized //  bani.md

Visele se împlinesc, mai ales dacă depui efort pentru a le îndeplini. Bloggerul canadian Kyle MacDonald, care locuiește într-un apartament închiriat și își visează propria casă, a conceput principala aventură a vieții sale: schimbarea unei agrafe obișnuită pe o casă. Și a făcut-o.

Acest proces remarcabil de schimb a început la începutul lunii iulie 2005, când Kyle MacDonald din Montreal, Canada, a postat pe Graigslist o ofertă de schimb a unei agrafe roșii pe orice articol. Fiind șomer, care și-a primit recent licența în geografie, i-a invitat pe utilizatorii site-ului să joace cu el un popular joc pentru copii „Mai mare, mai bun” (Bigger, better).

 

Deja pe 14 iulie, după ce a ales dintre răspunsuri, un mesaj de la 2 fete din Vancouver, a schimbat acea agrafă pentru o altă papetărie: un stilou în formă de pește.

În aceeași zi, a mers la Seattle, Washington, pentru a preda primul obiect pe care l-a primit și pentru a lua o clanță neobișnuită sub forma unei fețe amuzante. În ciuda acestor modificări minore, Kyle a fost încântat de evoluția schimbului.

Pentru acea clanța exclusivă, cineva i-a oferit o figurină a unui marinar beat iar altcineva chiar o pisică. Dar, pe 25 iulie, Kyle a decis să meargă la Amherst, Massachusetts, pentru o sobă de gaz de camping, proprietarul căreia chiar căuta cu disperare o clanță mai deosebită.: l-a atașat la capacul aparatului de cafea.

Câteva luni mai târziu, în septembrie 2005, în San Clemente, California, Kyle, a convins un marinar să-i dea un generator electric Honda de 1000 W în schimbul sobei de camping. Schimbul a avut loc, iar eroul nostru a devenit fericitul proprietar al unui producător portabil de energie electrică, la care visa din adolescență, dar nici nu avea de gând să se oprească aici.

În mod surprinzător, dar procesul de schimb s-a oprit, nimeni nu oferea nimic interesant pentru înlocuirea generatorului electric. Au trecut câteva săptămâni și, în cele din urmă, pe 16 noiembrie, Kyle l-a schimbat cu un set ce includea un butoi gol și cu o inscripție de neon al uneia dintre mărcile de bere.

Înțelegerea a avut loc, dar a doua zi, noul proprietar al generatorului a avut probleme cu pompierii din New York: au descoperit o scurgere de gaz și i l-au confiscat.

Sosise timpul să-și extindă ”geografia” ocupației sale, fapt despre care MacDonald a scris pe site-ul său. S-a angajat la firma tatălui său și a început să livreze mărfuri la târguri în diferite părți ale Statelor Unite. La 16 decembrie 2005, setul din butoi și inscripție și semne, supranumit „petrecere instantanee” (Instant party),  a ajuns în Quebec la comediantul și gazda de televiziune și radio Michel Barrett. El a apreciat ideea tipului și i-a oferit unul dintre snowmobilele sale Ski-doo.

O săptămână mai târziu, Kyle a reușit să schimbe acel Ski-doo pentru o excursie pentru două persoane în Munții Stâncoși (orașul Yak), oferită de o revistă despre motocicletele de zăpadă și snowmobile.

La începutul anului 2006, după ce a apărut într-unul dintre programe într-o cămașă de marcă Cintas (a obținut-o întțmplător de la soțul verișoarei sale), a fost invitat de unul dintre șefii acestei companii pentru un nou schimb. De data aceasta, în loc de o călătorie, Yak Kyle a primit o dubă cu sigla companiei.

În februarie, mașina a plecat la directorul studioului de înregistrări Metalworks din Mississauga, Canada, iar ”maestrul” în schimburi a avut ocazia să înregistreze 90 de minute de muzică.

Cântăreața aspirantă Jodi Gnath a devenit următoarea verigă din lanț: i-a oferit lui Kyle un an de închiriere gratuită a casei sale din Phoenix, Arizona, pentru un contract cu studioul. Visul eroului propriilor metri pătrați a devenit și mai apropiat, precum și obiectivul fetei de a deveni un interpret celebru.

Vecina de casă, care era sătulă să plătească în fiecare lună chiria apartamentului, l-a invitat pe Kyle să îl prezinte șefului său. S-a dovedit că fata lucra chelneriță în restaurantul vedetei rock Alice Cooper. S-au cunoscut, iar MacDonald chiar a avut șansa de a urca pe scenă cu muzicianul, iar fata întreprinzătoare a reușit să uite de chirie cel puțin un an.

Cea mai controversată afacere a lui Kyle este considerată a fi schimbul unei seri cu Alice Cooper pentru un glob de zăpadă suvenir cu figuri ale muzicienilor rock din grupul KISS, care i-a fost oferit de un aspirant fotograf.

Totuși aceasta a fost una dintre cele mai corecte decizii: regizorul de la Hollywood, Corbin Bernsen, care deține una dintre cele mai mari colecții de globuri de zăpadă din sticlă din lume (aproximativ 8 mii în 2013), a devenit interesat să cumpere globul de la Kyle. El i-a dat în schimb un contract pentru un rol într-un film Public Media Works.

14 etape și doar un an au trebuit pentru ca un tânăr canadian de 26 de ani să devină proprietarul a unei case de 102 m2. Putea încă să locuiască într-un apartament închiriat și să distribuie pizza, dar Kyle a reușit să-și schimbe viața. În 2007, a fost publicată cartea sa One red paperclip, pe care a consacrat-o uneia dintre principalele aventuri din viața sa.

În 2007 în orașul Kipling a fost ridicat chiar și un monument în cinstea agrafei roșii.

Paperclip Cottage Cafe

Astăzi, Kyle călătorește (a vizitat deja 40 de țări și toate continentele, cu excepția Antarcticii), are participă la multe seminare de motivare în calitate de speaker și organizează noi proiecte ”nebunești”: plantarea a 100 de mii de copaci, trimiterea sutelor de cărți poștale către Insulele Galapagos și multe altele.

Sunteți gata, la fel ca și Kyle MacDonald, să credeți în visul vostru și să luptați în continuare pentru asta, indiferent de orice s-ar întâmpla?

Sursa: Calatorul.net

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII