Susținere pentru fermierii eco. MOVCA anunță lansarea unui nou proiect. Detalii

06 Sept. 2021, 09:48
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
06 Sept. 2021, 09:48 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Un proiect de consolidare a sectorului de produse ecologice din ţările Parteneriatului Estic, finanţat prin iniţiativa EU4Business a Uniunii Europene, va fi implementat în ţara noastră de Asociaţia MOVCA în parteneriat cu organizaţii  similare din Georgia, Lituania şi Italia.

Proiectul va fi realizat în perioada septembrie 2021-ianuarie 2022, iar scopul lui este de a contribui la sporirea calităţii produselor agricole ecologice prin intensificarea cooperării dintre fermieri şi procesatori şi creşterea vizibilităţii acestora din urmă.

Obiectivul general al acţiunilor ce vor fi implementate este stimularea relaţiilor comerciale şi crearea unor oportunităţi de afaceri între ţările Parteneriatului Estic şi cele ale Uniunii Europene.

În acest scop, producătorilor şi procesatorilor de produse ecologice le vor fi oferite informaţii cu privire la accesarea sau extinderea prezenţei pe piața UE, beneficiile comerciale, dar și stimularea legăturilor de afaceri.

Acţiunile preconizate în cadrul proiectului ţin de organizarea unor întruniri de tipul Business-to-Business (B2B), participarea la târguri şi expoziţii, crearea de reţele, asistenţă individuală de mentorat și activități de susţinere a inovării.

Concomitent, vor fi stimulate relaţiile de afaceri dintre întreprinderile mici şi mijlocii din Republica Moldova şi Georgia ce vor fi selectate pe tot parcursul implementării proiectului.

Aceste parteneriate vor contribui la consolidarea lanțului valoric al alimentelor ecologice prin asigurarea interacţiunii dintre producătorii și procesatorii din cele două ţări pentru crearea unui produs final destinat pieței UE şi împărtășirea celor mai bune practici.

La etapa de selectare, întreprinderile mici şi mijlocii vor completa un formular de înregistrare, pentru oferi a informaţii despre experienţa şi necesităţile acestora şi pentru a fi stabilite cele mai eficiente modalităţi de facilitare a parteneriatelor, precum şi pachete individuale de asistenţă.

Pentru detalii:

Victoria CEBAN, directorul executiv al Asociației MOVCA
Tel.: 078 315 587
projects@movca.org
www.movca.md

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII