Topul principalelor centre financiare globale

27 Sept. 2021, 13:10
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
27 Sept. 2021, 13:10 // Slider //  MD Bani

New York a rămas principalul centru financiar global, în timp ce Londra şi-a păstrat locul doi, iar oraşele din China au înregistrat scăderi în clasament.

Rezultatele din indicele Global Financial Centres (GFCI), publicat de Z/Yen Group în parteneriat cu China Development Institute, constituie o mare uşurare în special pentru City of London, care încearcă să recâştige terenul pierdut după ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană, scrie Agerpres.

În privinţa centrelor fintech (tehnologie financiară), New York şi Shanghai şi-au păstrat primele poziţii, în timp ce Londra a urcat două poziţii, ajungând pe locul trei.

„Performanţa relativ solidă a New York-ului şi Londrei sugerează că sectoarele financiare din aceste oraşe au reuşit să-şi sprijine performanţa în pofida schimbărilor radicale în modul de lucru din ultimele 18 luni”, informează GFCI.

Pe locurile trei şi patru sunt Hong Kong şi Singapore, ambele pierzând 25 de puncte în clasament.

„Vedem două tendinţe: încredere în redresare în economiile din America de Nord şi Europa Occidentală, după şocul provocat de pandemie în 2020, şi o stabilizare a centrelor din regiunea Asia-Pacific. Competiţia rămâne strânsă rândul primelor clasate”, a apreciat Michael Mainelli, preşedinte executiv al Z/Yen.

Din Europa, sunt prezente în topul primelor 20 de centre financiare globale oraşele Paris (10) Frankfurt (14), Amsterdam (17) şi Geneva (20).

Luna aceasta, grupul de lobby financiar TheCityUK a sfătuit guvernul Marii Britanii să reducă impozitele pentru bănci şi să facă mai uşoară angajarea de personal de peste hotare, pentru a ajuta în următorii cinci ani Londra să-şi recâştige prima poziţie în clasamentul privind principalele centre financiare globale, ocupată acum de New York.

„După unele statistici, Regatul Unit pierde teren: Londra este depăşită în fiecare an de New York, în topul principalelor centre financiare globale, în timp ce alte centre se consolidează”, susţine TheCityUK.

Centrul financiar american a depăşit Londra în 2018, iar New York-ul domină listările bursiere.

„Prin urmare, Marea Britanie trebuie să-şi îmbunătăţească competitivitatea internaţională pentru a redeveni principalul centru financiar global”, se arată în document.

Ministerul de Finanţe pregăteşte reforme pentru a face piaţa londoneză de capital mai competitivă iar TheCityUK a anunţat un obiectiv pe cinci ani pentru ca Londra să-şi depăşească rivalii, prin reducerea impozitelor, vize şi alte reglementări.

Devenind un hub global pentru datele financiare, investiţii sustenabile şi gestionarea riscurilor vor fi cruciale pentru a ajuta Regatul Unit să-şi recâştige poziţia, apreciază TheCityUK.

Cea mai importantă problemă peste firmele financiare este să poată face angajări din întreaga lume, consideră şeful TheCityUK, Miles Celic.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău