Premieră – Wine of Moldova: campanie de promovare a vinurilor în cea mai mare rețea de magazine din România

22 Oct. 2021, 12:43
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Oct. 2021, 12:43 // Actual //  bani.md

În premieră, sub umbrela brandului de țară Wine of Moldova, vinurile moldovenești de calitate sunt expuse pe rafturile uneia dintre cele mai mari rețele de retail din România – Mega Image.

În contextul axelor strategice ale Oficiului Național al Viei și Vinului, scopul acestei campanii este de a promova imaginea produselor vitivinicole pe piața de export și ameliorarea competitivității filierei vitivinicole, totodată, obiectivele propuse sunt de a lărgi publicul țintă și de a consolida imaginea Moldovei ca producător de vinuri de calitate.

Am mari emoții să anunț despre acest mare succes pentru Oficiul Național al Viei și Vinului și pentru producătorii de vinuri din Republica Moldova. Unul din obiectivele ONVV, conform Axei Strategice este identificarea noilor oportunități de export și extinderea exportului în piețele emergente, să lucram cu cei mai importanți jucători din piețele țintă pentru a ajuta exportatorii de vinuri să mărească exportul și prezența în piața. Este pentru prima dată când avem un rezultat atât de mare”, a declarat Cristina FROLOV, director al Oficiului Național al Viei și Vinului.

Campania se va desfășura în perioada 14 octombrie – 17 noiembrie curent, în toate magazinele rețelei Mega Image, pe tot teritoriul României.

Cramele participante în cadrul promoției sunt: Chateau Vartely, Purcari, Kazayak, Castel Mimi, Gitana Winery, Domeniile Pripa, Domeniile Davidescu, Crama Mircești, Fautor, Mileștii Mici și Et Cetera.

Despre ONVV

ONVV este expertul nr.1 în sectorul vitivinicol, care contribuie la reglementarea și dezvoltarea domeniului, servind drept platformă pentru acțiunea comună a tuturor celor implicați în creșterea competitivității produselor vinicole, valorificarea autenticității și orientarea spre consumator.

Printre obiectivele sale de bază se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.                                                                   

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău