Video//O firmă japoneză a construit o motocicletă zburătoare care costă aproape 770.000 de dolari. Cum arată prototipul

27 Oct. 2021, 10:01
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Oct. 2021, 10:01 // Actual //  bani.md

Un startup japonez, susţinut, între alţii, de jucătorul de fotbal Keisuke Honda, speră că atragă cumpărătorii bogaţi de supermaşini cu o motocicletă zburătoare de 77,7 milioane de yeni (680.000 de dolari), care a fost pusă în vânzare marţi, transmite Reuters, citat de ziare.com.

Hoverbike-ul „XTurismo Limited Edition, dezvoltat de startupul de drone A.L.I. Technologies din Tokyo, este echipat cu un motor convenţional şi patru motoare cu baterii, care poate zbura timp de 40 de minute cu viteze de până la 100 de kilometri pe oră.

”Până acum exista opţiunea de a circula pe pământ sau la mare înălţime. Sperăm să oferim o nouă metodă de deplasare”, a declarat directorul general al firmei, Daisuke Katano.

Vehiculul, vopsit în negru şi roşu, are forma unei motociclete aşezată pe tălpi.

Startupul, ai cărui susţinători includ Mitsubishi Electric şi Kyocera, a prezentat motocicleta zburătoare cu un zbor scurt la o pistă de curse din apropierea Muntelui Fuji.

Katano a spus că, pe termen scurt, utilizarea motocicletei va fi limitată la astfel de locuri, iar acestea nu vor avea voie să zboare peste drumurile aglomerate ale Japoniei.

Dar motocicleta ar putea fi folosită de echipele de salvare pentru a ajunge în locuri greu accesibile, a spus el.

Reglementările stricte din Japonia, determinate de preocupările legate de siguranţă, au împiedicat dezvoltarea unor sectoare precum transporturile în sistem de ride-sharing.

Modificările aşteptate ale reglementărilor ar putea extinde potenţialele aplicaţii ale motocicletei zburătoare, a spus Katano.

Investitorii alocă fonduri unor startupuri de la Joby Aviation din California la AIR din Israel, care promit să inaugureze o eră a transportului aerian personal, de la jetpackuri până la taxiuri zburătoare.

Succesul comercial pentru A.L.I. Tehnologiile, ai cărei furnizori includ producătorul de motoare Kawasaki Heavy, ar contribui la consolidarea avantajului industrial al Japoniei pe fondul unei treceri generaţionale către noi tehnologii, cum ar fi vehiculele autonome şi electrice.

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:22
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:22 // Actual //  Ursu Victor

Sergiu Tofilat, membru al Consiliului de Observatori al Moldovagaz, a comentat în termeni duri deplasarea oficialilor moldoveni, inclusiv a ministrului Energiei, Victor Parlicov, la Gazprom. Tofilat susține că această acțiune reprezintă o capcană și o umilință pentru Republica Moldova, subliniind discrepanțele între discursul autorităților și acțiunile acestora pe tema gazelor.

„Luni de zile ni s-a spus despre «depolitizarea subiectului gazelor», că «am scăpat de dependența de gazele rusești», iar acum ministrul merge la Gazprom. Foarte «consecvent»!”, a declarat Tofilat. În opinia sa, această deplasare este inutilă și nu adresează problemele fundamentale ale sectorului energetic.

Tofilat a punctat trei subiecte majore discutate cu Gazprom, care ar fi fost evitate dacă autoritățile ar fi luat măsuri eficiente în prealabil.

  1. Livrarea gazelor către regiunea transnistreană: Tofilat subliniază că deciziile referitoare la livrarea gazului în regiunea transnistreană sunt deja luate la Kremlin și că nu există nicio necesitate reală de a negocia cu Gazprom, având în vedere că aceștia nu vor lua decizii importante. El sugerează că în loc să discute cu Gazprom, autoritățile moldovenești ar trebui să planifice o reintegrare a regiunii și să fie pregătite pentru o eventuală criză energetică.
  2. Datoria la gaz: Tofilat adaugă că datoria de 720 milioane de dolari către Gazprom este nejustificată, iar auditul internațional a confirmat acest lucru. Deși autoritățile moldovenești ar fi trebuit să ajungă la un acord amiabil sau să meargă în instanță pentru a rezolva disputa, Tofilat susține că Guvernul a preferat să negocieze direct cu Gazprom, o abordare care, în opinia sa, nu face decât să amâne rezolvarea situației.
  3. Aprobarea Consiliului de Administrație al Moldovagaz: Tofilat consideră că blocajul în numirea unui nou Consiliu de Administrație la Moldovagaz ar putea fi depășit doar prin instituirea unui management extern, pentru a forța Gazprom să accepte schimbările necesare. El a menționat că proiectul de lege pentru a rezolva această problemă nu a fost încă înregistrat, iar în acest context, Gazprom refuză să numească un nou Consiliu de Administrație.

„Este clar că există interese ascunse care blochează procesul. Vom vedea cine va obstrucționa continuarea acestuia”, a concluzionat Tofilat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău