„Regele” turismului pentru Grecia s-a „înglodat”. 4000 de moldoveni, afectați

23 Dec. 2021, 17:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Dec. 2021, 17:42 // Actual //  bani.md

Cel mai mare operator turistic, Mouzenidis Travel, care presta servicii turistice pentru destinația Grecia, în Europa de Est, a intrat în insolvență, iar deputații au votat în prima lectură prelungirea moratoriului pentru companiile turistice, care urmează să ramburseze costurile pentru foile turistice achiziționate de moldoveni.

Compania turistică Mouzenidis Travel  a declarat oficial că a intrat în insolvență, iar în rezultat au fost afectați moldovenii care au achiziționat foi turistice pentru destinația Grecia.

Urmare a dificultăților financiare cu care se confruntă compania au fost afectați 4000 de turiști moldoveni, iar companiile turistice au de rambursat 1,1 mil. de lei. Este vorba de 300 de companii.

Pentru a ușura povara operatorilor turistici din Republica Moldova, deputații au prelungit moratoriul până la 30 septembrie 2022, în condițiile în care prezentul expiră la sfârșitul lunii decembrie. Acesta a fost instituit în anul 2020 pe fundalul crizei pandemice, care a afectat companiile turistice.

Bulgaria este unica țară care a negociat cu Grecia, care rambursează 50% și 50% guvernul de la Sofia. În Federația Rusă și Ucraina a fost prelungit moratoriul pentru companiile turistice și se duc tratative cu Grecia pentru atenuarea situației.

Mouzenidis Travel este cel mai mare operator de turism rus pe direcția Grecia. Mouzenidis Travel a fost fondată în 1995 de către georgianul Boris Mouzeinidis, iar sediul central al companiei era situat în Salonic, Grecia.

Operatorul turistic presta servicii turistice pentru Grecia, Cipru, Italia, Spania. În Caucaz: Azerbaidjan, Armenia, Georgia. Destinații exotice: Mauritius, Maldive, excursii în Qatar, Statele Unite ale Americii. Emiratele Arabe, excursii în Rusia și în stațiunea bulgară Bansko.

Grecia reprezintă aproximativ 85-90% din vânzările Mouzenidis Travel.

Potrivit siteului oficial, Mouzenidis Travel are 100 de birouri, reprezentanțele sale fiind în 17 țări. Este vorba de Rusia, Ucraina, Belarus, Moldova, Kazahstan, România, Serbia, Letonia, Estonia, Bulgaria, Georgia, Polonia, Ungaria, Armenia, Germania, Italia și Cipru.

Pe 27 martie 2021, Boris Mouzenidis, fondatorul și președintele grupului de companii de turism Mouzenidis, a murit din cauza unei probleme cardiace după coronavirus.

După moartea fondatorului, moștenitorii nu au putut să readucă rapid compania la activitatea de altădată de obicei. Situația a fost agravată de pandemia de coronavirus și, ca urmare, a închiderii frontierelor. De la începutul dificultăților la Mouzenidis Travel, compania încearca să găsească un investitor. Operatorul de turism a solicitat împrumuturi băncilor. Totuși, pentru perioada anterioară încheierii garanției financiare în situația economică dificilă de pe piața turistică din perioada pandemiei, nu a fost posibil să se găsească investitori.

În iunie 2021, Mouzenidis Travel a anunțat că va suspenda serviciile pentru clienți până la sfârșitul lunii iulie din cauza problemelor financiare.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:03 // Actual //  bani.md

iute Moldova este onorată să anunțe că a obținut distincția Silver Award for Excellence la categoria Inclusive Communication & Diversity Management în cadrul prestigiosului Romanian PR Award 2024. Iute Moldova a fost premiată pentru susținerea campaniei naționale de educație financiară „Generația Inteligenței Financiare”, dezvoltată în parteneriat cu BDR Associates Moldova și Junior Achievement Moldova.

Această campanie a fost un pas semnificativ în promovarea alfabetizării financiare în rândul copiilor și tinerilor din Republica Moldova, cu o atenție deosebită pentru incluziune. Activitățile au deschis noi oportunități pentru grupurile vulnerabile, cum ar fi copiii cu dizabilități, prin materiale educaționale accesibile și metode de învățare adaptate.

„Premiul obținut reprezintă mai mult decât o recunoaștere – este o confirmare a faptului că împreună cu partenerii noștri putem contribui la crearea unei generații mai bine pregătite pentru provocările financiare ale viitorului. Ne angajăm să continuăm aceste eforturi și să extindem impactul proiectelor noastre, investind în educația financiară ca o prioritate pe termen lung,” a declarat Sergiu Sobuleac, CEO iute Moldova.

Pe parcursul campaniei, iute Moldova a sprijinit inițiative care au inclus elaborarea manualelor financiare în Braille, oferind copiilor cu deficiențe de vedere acces la informații esențiale și traducerea videoclipurilor animate în limbajul semnelor, care au fost integrate în școli pentru a sprijini copiii cu deficiențe de auz. Distincția obținută în cadrul Romanian PR Award, competiție ce promovează excelența în comunicare, subliniază impactul pe care astfel de inițiative îl pot avea asupra comunității.

„Vom rămâne dedicați în a susține proiecte care fac diferența. Împreună cu partenerii noștri, ne propunem să construim o cultură a inteligenței financiare, astfel încât toți copiii să aibă șansa unui viitor mai sigur,” a adăugat Sergiu Sobuleac.

Despre iute Moldova: Compania iute Moldova este parte a iute Group, companie Fintech Estoniană, prezentă în patru țări europene: Moldova, Albania, Macedonia și Bulgaria. iute Moldova, cea mai rapidă instituție de creditare nebancară din Republica Moldova, este prima companie de microfinanțare ce pune la dispoziția clienților o rețea de bancomate cardless, precum și posibilitatea de asigurare a creditelor în caz de accident. Strategia reputațională și de suport clienți iute Moldova a fost și rămâne a fi concentrată pe digitalizarea tuturor serviciilor oferite, cea mai rapidă metodă de creditare în condiții personalizate fiind aplicația mobilă Myiute. Dincolo de activitățile de finanțare, iute Moldova este implicată activ în dezvoltarea comunității prin activități de caritate și suport civic.

Despre Romanian PR Award: aflată la cea de-a 22-a ediție, Romanian PR Award este cea mai importantă competiție națională de recunoaștere a excelenței în domeniul Relațiilor Publice. Proiectul a reușit să atragă parteneri prestigioși, nume marcante ale breslei, promovând standarde etice și performanță în PR. Competiția este organizată de Forum for International Communications, organizație non-guvernamentală care, alături de parteneri din sectorul privat și public, implementează din 2017 Carta Diversității din România.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău