(DOC) Afacerile gigantului Google s-au cifrat la sute de miliarde de dolari

02 Feb. 2022, 15:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
02 Feb. 2022, 15:04 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Compania americană Alphabet, care grupează Google, YouTube și celelalte afaceri din jurul lor, au avut venituri în creștere și au angajat personal suplimentar în 2021, al doilea an al pandemiei COVID-19.

Potrivit datelor financiare neauditate, publicate marți, Alphabet a avut venituri de 257,6 miliarde de dolari în anul 2021, în creștere cu peste 75 de miliarde de dolari (41%) față de 2020.

Cea mai mare parte a veniturilor a fost obținută de pe piața SUA – 117,8 miliarde dolari, urmată de EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) – 79,1 miliarde dolari,  APAC (Asia-Pacific)- 46,1 miliarde dolari, restul piețelor americane -14,4 miliarde dolari, scrie startupcafe.ro.

Profitul net al colosului tech sare astfel de 76 de miliarde de dolari pe anul 2021, în creștere cu aproape 36 de miliarde de dolari (90%) față de anul 2020.

Alphabet a continuat să facă angajări și în pandemie. Compania a încheiat anul 2021 cu o echipă de 156.000 de angajați, în creștere cu peste 21.000 de oameni (15,6%) față de anul 2020.

Numai în trimestrul al patrulea, Alphabet a avut venituri de 75,3 miliarde de dolari și profit de 20,6 de miliarde de dolari, din toate business-urile sale. Cele mai mari venituri le-a produs motorul de căutare Google și afacerile de publicitate din jurul său (43,3 miliarde dolari). Reclamele de pe YouTube au adus companiei venituri de 8,6 miliarde de dolari, iar Google Network, 9,3 miliarde de dolari. De asemenea, afacerea de servicii cloud a Google a făcut venituri de 5,5 miliarde de dolari.

În schimb, ultimele 3 luni ale anului 2021 au venit și cu amenzi și ale astfel de costuri de business: 1,76 miliarde dolari (cu 76% în creștere față de trimestrul patru din 2020).

În momentul de față, listată de bursa Nasdaq, compania Alphabet are o valoare de piață de peste 1800 de miliarde de dolari.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII