Moldovenii nu se uită la bani. Cumpără apartamente de milioane în Dubai

10 Mai 2022, 10:16
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Mai 2022, 10:16 // Actual //  bani.md

Foarte mulți străini din diferite colțuri ale lumii investesc în proprietăți imobiliare din Dubai. Valoarea totală de piață a proprietăților este estimată la 533 miliarde USD în 2020, din care aproximativ 27% sunt deținute de străini. Nu poate fi identificată naționalitatea a aproximativ 7% la sută dintre proprietari. Potrivit estimărilor noastre, imobilele offshore din Dubai se ridică la cel puțin 146 miliarde USD, potrivit taxobservatory.eu.

Motivul pentru care străinii cumpără proprietăți este că o serie de țări sunt măcinate de conflicte (de exemplu, Afganistan, Siria, Yemen) și țările aflate sub conducere autocratică (de exemplu, Eritreea, Azerbaidjan și Kârgâzstan) au proprietăți foarte multe în din Dubai în raport cu dimensiunea economiei lor, echivalent cu 5%-10% din PIB-ul lor. De exemplu, cetățenii sirieni dețin echivalentul a 7,4% din PIB-ul Siriei în Proprietăți din Dubai. Datele noastre relevă, de asemenea, o proprietate semnificativă a paradisurilor fiscale.

Un alt motiv pentru care străinii achiziționează imobile în Dubai este proximitatea geografică și legăturile istorice. Cea mai mare parte a proprietăților străine din Dubai aparțin proprietarilor din Orientul Mijlociu, Asia de Sud, Europa și Asia Centrală. Cei mai mari proprietari străini (amândoi de către valoarea agregată a proprietăților deținute și după numărul de proprietari) sunt cetățeni indieni: aproximativ 35.000 de indieni dețin proprietăți în Dubai, în valoare de aproape 30 de miliarde USD (20% din totalul offshore imobiliare Dubai). Urmează Marea Britanie (23.000 de proprietari unici, cu proprietăți în valoare de 15 miliarde USD, 10% din total). Restul țărilor de top după agregat valorile includ țări din regiunea extinsă a Orientului Mijlociu și Asiei Centrale (de exemplu, Pakistan, Arabia Saudită, Iran, Iordania și Rusia) și economii mari (de exemplu, Canada, Statele Unite și China).

Aproximativ 8% din imobilele offshore din Dubai aparțin proprietarilor din Europa Uniune. În timp ce India rămâne cel mai mare proprietar, cota sa de proprietăți imobiliare deținute de străini scade, în timp ce ponderea Rusiei se crește cu doua, pentru și ajunge la 6% în cele mai scumpe cartiere.

Cele mai multe proprietăți le au cei din Emiratele Arabe Unite cu o valoare totală de 287,2 miliarde USD. Numărul beneficiarilor – 63,4 mii de persoane. India – 29,8 miliarde USD, iar numărul de proprietari este de 34,8 mii. Pakistan – 10,6 miliarde USD, iar numărul de proprietari – 19,6 mii de persoane.

În ceea ce privește Republica Moldova, 39 de moldoveni au 55 de apartamente în Dubai cu o valoare totală de 14 mil. USD. Valoarea medie a unei proprietăți achiziționate este de 263,2 mii USD.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală