(FOTO) Cele mai frumoase plaje din Italia! Cum sunt protejate de numărul mare de turiști

04 Iul. 2022, 10:53
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
04 Iul. 2022, 10:53 // Slider //  MD Bani

Linia de coastă a Sardiniei, renumită pentru întinderile sale curate de nisip și pentru faimoasa sa plajă roz, a început să introducă restricții pentru a se proteja de numărul mare de turiști. Astfel, dacă planificați o vacanță pe plajele italiene, vă puteți aștepta la unele măsuri mai puțin obișnuite.

Budelli: Noi reguli pentru a vizita Spiaggia del Cavaliere

În această vară, pe plajele insulei au fost introduse mai multe reglementări pentru a proteja mediul natural.

Pe aceeași insulă Budelli, plaja Spiaggia del Cavaliere se alătură Spiaggia Rosa în acest an, interzicând statul la plajă, scrie Euronews.com.

La Maddalena, Cala Coticcio și Cala Brigantina limitează numărul de turiști

În arhipelagul La Maddalena, două plaje au acum acces restricționat. Doar 60 de persoane pe zi pot vizita Cala Coticcio și Cala Brigantina pe timpul verii.

Turiștii trebuie să-și rezerve locul online și să plătească trei euro de persoană pentru a accesa plajele cu ghid.

În prezent, vizitele trebuie rezervate contactând direct un ghid local. Autoritățile spun că în curând va fi lansată și o aplicație unde vizitatorii își pot rezerva biletele.

De asemenea, Cala Sisine permite 1.600 de vizitatori zilnic, iar plaja Santa Maria Navarrese este deschisă pentru 1.300. La Cala Mariolu sunt permise 550 de persoane pe zi cu o taxă de un euro de persoană.

În Villasimius, în sud-est, cei care merg pe plajă și care se îndreaptă spre Punta Molentis, Riu Trottu și Portu Sa Ruxi sunt obligați să plătească pentru accesul în parcare. Fiecare vehicul costă 10 euro, la care se adaugă încă un euro pentru fiecare pasager. Bicicliștii și pietonii plătesc trei euro.

Prosoapele de plajă, interzise pe plaja Pelosa

Pe coasta de vest, celebra plajă Pelosa din Stintino este acum deschisă doar unui număr limitat de vizitatori pe zi. Maximum 1.500 de persoane au acces zilnic pe plajă până pe 30 septembrie. Anul trecut, numărul de vizitatori a ajuns la 4.000 în unele zile.

Cei care doresc să facă plajă pe plaja Pelosa trebuie să rezerve un bilet care costă 3,50 euro. De asemenea, regulamentul prevede ca prosoapele de plajă să nu fie folosite. În schimb, turiștii pot cu covorașe, care captează mai puțin nisip.

Situată în largul coastei de vest a Italiei, Sardinia are unele dintre cele mai frumoase plaje din țară. Insula este frecvent votată drept unul dintre locurile de top din Italia pentru o vacanță la mare. Dar popularitatea coastei insulei a început să creeze probleme. Spiaggia Rosa, situată pe insula Budelli, spre exemplu, atrage mii de turiști pe zi, pe timpul verii, pentru a-i admira magnificul nisip roz. În prezent, însă, turiștii pot vedea nisipurile pitorești doar de la distanță, de pe o barcă. Datorită faimei plajei, aceasta a fost închisă vizitatorilor de la mijlocul anilor 1990, după ce nisipul ei râvnit a început să dispară.

 

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală