Petrolul coboară la minimul a 12 săptămâni din cauza îngrijorărilor legate de recesiune şi COVID

06 Iul. 2022, 21:54
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
06 Iul. 2022, 21:54 // Actual //  bani.md

Preţul petrolului a scăzut miercuri la minimul ultimelor 12 săptămâni, în cadrul unor schimburi comerciale volatile, extinzând pierderile mari de marţi, deoarece temerile tot mai mari legate de scăderea cererii din cauza recesiunii globale au depăşit îngrijorările legate de ofertă, scrie Reuters.

Contractele futures Brent cu livrare în septembrie au scăzut cu 2,99 dolari, sau 2,9%, la 99,78 dolari pe baril, în timp ce ţiţeiul american West Texas Intermediate (WTI) a scăzut cu 3,19 dolari, sau 3,2%, la 96,31 dolari.

Acest lucru plasează WTI şi Brent pe drumul spre cele mai scăzute închideri din 11 aprilie, după ce marţi Brent a scăzut cu 9%, iar WTI cu 8%.

Banca de investiţii Goldman Sachs a declarat că vânzarea petrolului a fost influenţată de temerile tot mai mari legate de recesiune.

Indicii bursieri americani au scăzut miercuri, investitorii aşteptând minutele de la şedinţa Rezervei Federale pentru a evalua sănătatea economiei şi ritmul de creştere a ratelor de dobândă pentru a stopa inflaţia în creştere.

Preţurile petrolului au fost de asemenea doborâte de creşterea dolarului american , care a urcat la un maxim al ultimilor aproape 20 de ani faţă de un coş de monede.

Un dolar american mai puternic face ca petrolul să fie mai scump pentru deţinătorii de alte monede, ceea ce poate reduce cererea.

În China, cel mai mare importator de petrol din lume, piaţa s-a îngrijorat că noile blocaje ale COVID-19 ar putea reduce cererea.

Între timp, importurile de ţiţei ale Chinei din Rusia au urcat cu 55% faţă de anul precedent, ajungând la un nivel record în luna mai. Rusia a înlocuit Arabia Saudită ca principal furnizor, în timp ce rafinăriile au încasat livrări la preţ redus, pe fondul sancţiunilor impuse Moscovei din cauza invaziei sale în Ucraina.

O instanţă rusă a cerut Consorţiului Caspian Pipeline Consortium (CPC), care transportă petrol din Kazahstan către Marea Neagră, să îşi suspende activitatea timp de 30 de zile. Cu toate acestea, sursele au declarat că exporturile continuă să curgă.

În Kazahstan, o explozie la gigantul câmp petrolier Tengiz a ucis doi muncitori şi a rănit trei.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII