O companie aeriană din Moldova sparge gheața pe Aeroportul Băneasa

01 Aug. 2022, 17:11
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
01 Aug. 2022, 17:11 // Actual //  Lupu Eduard

Aeroportul Băneasa din România, al treilea cel mai vechi aeroport din întreaga lume, încă funcțional, se redeschide luni, 1 august 2022. Tot în această zi se celebrează 110 ani de la inaugurarea aerodromului devenit mai apoi aeroport, astfel că la eveniment sunt așteptați membri ai aviației civile și militare din România, care vor executa treceri demonstrative la înălțime joasă.

Istoria Aeroportului Băneasa începea încă din 1 august 1912, atunci când Liga Aeriană Română, sub conducerea principelui George Valentin Bibescu, a creat o şcoală de pilotaj pentru militari la Băneasa. Reabilitarea aeroportului a costat 11 milioane de euro.

De luni, 1 august 2022, Aeroportul Băneasa din nordul Bucureștiului se va redeschide pentru cursele de linie, după nouă ani de inactivitate a curselor de acest tip.

Aeroportul Băneasa a trecut printr-un program de modernizare, care a permis reluarea curselor comerciale de linie. Astfel, există deja trei companii aeriene gata să preia cursele de linie și charter dinspre aeroportul Băneasa, conform declarației directorului George Dorobanțu.

„Avem deja trei discuții avansate în stadiu de semnare contracte care să opereze de la Băneasa. Este vorba despre Ryanair, care caută soluții pentru a-și crește baza de aeronave din România, vor opera două zboruri din sezonul de toamnă sau iarnă, Air Connect care și-a anunțat intenția să opereze și de pe Băneasa, momentan ei sunt autorizați pentru Otopeni, dar vor opera și la Băneasa, pentru zboruri cu aeronave ATR de scurtă distanță.

Mai este o companie înregistrată în Republica Moldova, Fly One pentru curse tip charter, Băneasa-Chișinău”, a transmis George Dorobanțu, director demisionar al CNAB. În altă ordine de idei, de la 1 august 2022, actualul director va fi înlocuit.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a marcat, în noiembrie 2021, finalizarea lucrărilor de modernizare la aeroportul Băneasa. Lucrările au început în luna februarie 2020, în cadrul proiectului de investiții „Reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AB)”, suma contractului fiind în valoare de 66.629.040, lei fără TVA (inclusiv cheltuieli diverse şi neprevăzute), iar valoarea decontată este de 96%.

Aeroportul va putea procesa cel puțin 200 de pasageri în 60 de minute, iar, potrivit lui George Dorobanțu, timpii de așteptare pentru zona business sunt aproape inexistenți.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău