Aeroportul Băneasa din România, al treilea cel mai vechi aeroport din întreaga lume, încă funcțional, se redeschide luni, 1 august 2022. Tot în această zi se celebrează 110 ani de la inaugurarea aerodromului devenit mai apoi aeroport, astfel că la eveniment sunt așteptați membri ai aviației civile și militare din România, care vor executa treceri demonstrative la înălțime joasă.
Istoria Aeroportului Băneasa începea încă din 1 august 1912, atunci când Liga Aeriană Română, sub conducerea principelui George Valentin Bibescu, a creat o şcoală de pilotaj pentru militari la Băneasa. Reabilitarea aeroportului a costat 11 milioane de euro.
De luni, 1 august 2022, Aeroportul Băneasa din nordul Bucureștiului se va redeschide pentru cursele de linie, după nouă ani de inactivitate a curselor de acest tip.
Aeroportul Băneasa a trecut printr-un program de modernizare, care a permis reluarea curselor comerciale de linie. Astfel, există deja trei companii aeriene gata să preia cursele de linie și charter dinspre aeroportul Băneasa, conform declarației directorului George Dorobanțu.
„Avem deja trei discuții avansate în stadiu de semnare contracte care să opereze de la Băneasa. Este vorba despre Ryanair, care caută soluții pentru a-și crește baza de aeronave din România, vor opera două zboruri din sezonul de toamnă sau iarnă, Air Connect care și-a anunțat intenția să opereze și de pe Băneasa, momentan ei sunt autorizați pentru Otopeni, dar vor opera și la Băneasa, pentru zboruri cu aeronave ATR de scurtă distanță.
Mai este o companie înregistrată în Republica Moldova, Fly One pentru curse tip charter, Băneasa-Chișinău”, a transmis George Dorobanțu, director demisionar al CNAB. În altă ordine de idei, de la 1 august 2022, actualul director va fi înlocuit.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a marcat, în noiembrie 2021, finalizarea lucrărilor de modernizare la aeroportul Băneasa. Lucrările au început în luna februarie 2020, în cadrul proiectului de investiții „Reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AB)”, suma contractului fiind în valoare de 66.629.040, lei fără TVA (inclusiv cheltuieli diverse şi neprevăzute), iar valoarea decontată este de 96%.
Aeroportul va putea procesa cel puțin 200 de pasageri în 60 de minute, iar, potrivit lui George Dorobanțu, timpii de așteptare pentru zona business sunt aproape inexistenți.
Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!