Moldova Trade Forum 2021! Participanții au vorbit despre oportunități de finanțare și dezvoltare a exporturilor

28 Apr. 2021, 15:50
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
28 Apr. 2021, 15:50 // Actual //  MD Bani

În perioada 28-30 aprilie se va desfășura evenimentul Moldova Trade Forum 2021. În prima zi a evenimentului, peste 500 de persoane, printre care producători din Republica Moldova, distribuitori și reprezentanți ai rețelelor comerciale din 40 de țări, precum și experți economici cu renume, reprezentanți ai partenerilor de dezvoltare s-au întrunit online.

Evenimentul este  este o platformă de stabilire a parteneriatelor de afaceri și de promovare a exporturilor din Republica Moldova și este organizat pentru al doilea an consecutiv de PNUD cu asistența financiară a Suediei, în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade).

 „Suportul pentru consolidarea competitivității companiilor moldovenești se conformează totalmente priorității strategiei de țară a Suediei de a contribui la dezvoltarea economiei de piață în Moldova, astfel încât țara să poată profita din plin de Acordul de Asociere cu UE. Eforturile noastre comune s-au axat pe acordarea de asistență companiilor în promovarea pe noile piețe externe și găsirea de noi parteneri. În acest context, este o plăcere să observăm progresul notabil atins în toate componentele proiectului AdTrade, în pofida situației pandemice. Deoarece anul trecut a fost un ‘test’ pentru competitivitatea afacerilor locale, merită de menționat că până acum proiectul a oferit suport pentru 49 de companii de pe ambele maluri ale râului Nistru. Multe din aceste companii sunt prezente azi la Moldova Trade Forum! În acest an vom continua să venim cu alte rezultate, nu mai puțin importante, pentru a susține mediului de afaceri de pe ambele maluri ale Nistrului și a promova exporturile. Sperăm că Moldova Trade Forum, organizat în aceste zile, va aduce noi oportunitățile pentru companiile locale”, a declarat, Anna Lyberg, Ambasadoarea Suediei în Republica Moldova.

În prima zi a forumului participanții au vorbit despre provocările cu care se confruntă în prezent antreprenorii și modul în care se pot adapta cu succes la noua normalitate. De asemenea, câțiva experți de top au împărtășit viziunea lor privind tendințele globale în domeniul comerțului și recomandările de recuperare pentru companiile afectate de criza provocată de COVID-19, soluțiile pentru integrarea producătorilor moldoveni în lanțurile valorice globale, cu accent special pe termenii și condițiile de accesare a lanțurilor europene de retail.

De asemenea, participanții au aflat despre oportunitățile de finanțare oferite de partenerii de dezvoltare pentru dezvoltarea capacităților de export ale companiilor de pe ambele maluri ale Nistrului, cum să-și sporească prezența pe piața externă sau locală, precum și despre avantajele comerțului electronic în contextul post-pandemic.

 „Criza curentă este și o oportunitate pentru schimbări în bine și de a ne recupera de o manieră mai incluzivă. Oportunitățile emergente sunt în jurul nostru, de la digitalizarea și modernizarea afacerilor, până la noi angajamente pentru modelarea viitorului sistem de învățământ modern și calificări, înverzirea economiei, implementarea elementelor de bună guvernare pentru implicarea cetățenilor și comunității de afaceri pentru edificarea unui viitor mai bun. Evenimentul de azi are o importantă deosebită – am reușit să întrunim circa 500 de participanți din 38 de țări și să facilităm 175 de ședințe individuale B2B, ceea ce reprezintă o oportunitate unică pentru stabilirea de contacte de afaceri și parteneriate de lungă durată”, a menționat Dima Al-Khatib, Reprezentanta Rezidentă PNUD în Republica Moldova.

Kjell Anders Nordström, invitatul special, le-a vorbit participanților despre internaționalizarea afacerilor în contextul noi normalități și soluțiile de adaptare pentru antreprenorii moldoveni în contextul post-pandemic.

Tot în această zi, Bernard Marr, unul dintre primii cinci business influenceri din lume și numărul unul din Marea Britanie,  a prezentat mai multe experiențe și informații utile despre management, leadership, viitorul afacerilor și tendințele globale pentru comerțul cu amănuntul în 2021.

Moldova Trade Forum 2021 va continua cu două zile de întâlniri bilaterale dintre distribuitori, reprezentanți ai unor mari rețele comerciale din străinătate și producători moldoveni, care au fost prestabilite pe platforma https://tradeforum.md/, asigurată de Rețeaua Enterprise Europe și Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova. În total, pe platformă au fost planificate 175 de sesiuni individuale B2B, ceea ce reprezintă o  oportunitate unică de a genera noi contacte, contracte și parteneriate de afaceri.

Realitatea Live

21 Aug. 2025, 16:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Aug. 2025, 16:04 // Actual //  bani.md

În ajunul campaniei electorale, Comisia Electorală Centrală (CEC) reamintește autorităților administrației publice locale din țară despre faptul că au obligația de a stabili și a asigura un minim de locuri speciale de afișaj electoral. De asemenea, primăriile sunt obligate, conform legislației, să asigure și un minim de locații pentru desfășurarea întâlnirilor electorale de către candidații la funcția de deputat. Termenul-limită expiră cu trei zile înainte de data începerii campaniei electorale. 

„Deciziile/dispozițiile respective sunt afișate imediat la sediul acestor autorități și sunt aduse la cunoștința subiecților interesați prin intermediul mass-mediei, al altor mijloace de comunicare disponibile”, comunică autoritatea electorală.

Potrivit Regulamentului privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155/2023, panourile fixe vor avea suprafața minimă de doi metri pătrați și vor fi amplasate cel puțin două la fiecare șase mii de alegători.

În cazul municipiilor, orașelor, comunelor, autoritățile vor asigura un minim de un loc special amenajat cu panouri fixe de afișaj electoral cu suprafața de cel puțin doi metri pătrați pentru fiecare localitate din componența acestora.

„Panourile vor fi curățate săptămânal prin grija subdiviziunilor specializate din cadrul administrației publice locale. Autoritățile vor stabili ziua din cursul săptămânii în care panourile cu anunțuri de mică publicitate și publicitatea electorală vor fi curățate”, se arată în comunicatul instituției.

Campania electorală pentru alegerile din 28 septembrie va începe vineri, 29 august curent.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII