Cum spulberă Musk îngrijorările Wall Street-ului privind livrarea de vehicule electrice de către Tesla

20 Oct. 2022, 10:47
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
20 Oct. 2022, 10:47 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Elon Musk a încercat să spulbere îngrijorările de pe Wall Street că cererea pentru vehiculele electrice ale Tesla se erodează în faţa unei economii în slăbire şi a concurenţei tot mai mari din partea altor producători auto, deşi a recunoscut că condiţiile sunt „puţin mai dificile decât ar fi fost altfel”, scrie FT.

Comentariile sale de miercuri, care au inclus un indiciu puternic că producătorul de automobile electrice va organiza primul său program de răscumpărare de acţiuni anul viitor, au fost făcute în contextul în care Tesla a dezvăluit că veniturile sale au fost sub aşteptări în ultimul trimestru, deoarece s-a luptat să livreze vehiculele către clienţi din cauza problemelor de transport.

Profitul pe acţiune, de 1,05 dolari, a depăşit previziunile pieţei, de 99 de cenţi, datorită în parte preţurilor de vânzare mai mari şi taxelor mai mici.

Vestea a făcut ca acţiunile Tesla să scadă cu peste 6 procente în şedinţa de tranzacţionare post-market. De când compania a dezvăluit luna aceasta un deficit de livrări de vehicule noi pentru trimestrul respectiv, acţiunile au scăzut cu aproape 20 de procente.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

În cadrul unei convorbiri telefonice cu analiştii, Musk a încercat să înlăture îngrijorările legate de cerere, scrie ZF.

„Nu pot să subliniez suficient de mult că avem o cerere excelentă pentru [trimestrul al patrulea] şi ne aşteptăm să vindem toate maşinile pe care le putem produce”, a spus el.

Musk a răspuns, de asemenea, la speculaţiile tot mai mari de pe Wall Street privind o potenţială răscumpărare de acţiuni, spunând că boardul companiei „crede, în general, că o răscumpărare are sens” şi că un program de răscumpărare de 5-10 miliarde de dolari este „probabil”, chiar dacă condiţiile se înrăutăţesc şi 2023 se transformă într-un „an foarte dificil”.

Vestea unei potenţiale răscumpărări de mare amploare vine la doar trei ani după ce Tesla s-a confruntat cu zvonuri persistente de faliment.

În ultimul trimestru, veniturile au crescut la 21,45 miliarde de dolari, cu 56% mai mult decât în anul precedent. Wall Street se aştepta la venituri de puţin sub 22 miliarde de dolari.

Tesla a reuşit să menţină marja sa de profit brut foarte atent monitorizată de la operaţiunile din sectorul auto la 27,9%, la fel ca în precedentele trei luni, deşi a scăzut cu 2,5 puncte procentuale faţă de anul precedent, deoarece s-a confruntat cu costurile noii fabrici.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău