Autoritățile dau asigurări că până la tomnă podul plutitor de la Leova-Bumbăta va fi gata. Podul este necesar pentru fluidizarea fluxul mare de vehicule care tranzitează frontiera de stat a Republicii Moldova. Iar numărul camioanelor va fi şi mai mare după ce se vor încheia recoltările. Este vorba de cerealele din Ucraina care ajung prin Republica Moldova în porturile din România.
Autoritățile susțin că podul plutitor de la Leova urmează să fie deschis la sfârșitul lunii noiembrie.
Un calcul elementar arată că un kilometru de drum costă circa 20 milioane lei sau circa 1 mil. de euro per km. Se pare că acesta este cel mai scump segment de drum din istoria recentă a Moldovei.
Potrivit unui Acord între Guvernul Republicii Moldova și Guvernul României, un nou punct de trecere a frontierei de stat Leova – Bumbăta urmează a fi deschis traficului internațional rutier, pe segmentul moldo-român.
Pentru instituirea şi amenajarea acestui punct, în rectificarea bugetară sunt prevăzute alte 8,4 milioane lei. Astfel costurile trec deja de 260 milioane lei.
Capacitatea portantă va fi de 40 de tone şi 7 tone per axă, adică va permite circulaţia camioanelor, inclusiv în plin sezon de recoltare. Pe pod este preconizată și trecerea pietonală.
Podul va avea o lungime de 60 de metri, o lăţime de 14 metri şi o capacitate de 40 de tone. Potrivit proiectului, urmează a fi construit şi un drum de acces cu o lungime de 3 km. Lucrările urmează a fi finalizate până în toamna acestui an.
Lucrările de sunt efectuate de compania Irinda Prim SRL (proprietar și administrator – Igor Galeamov), care anterior a fost sancționată de Consiliul Concurenței, cu o amendă de circa un milion de lei, pentru participarea cu oferte trucate la licitații sau la orice alte forme de concurs de oferte.