Ford Fiesta şi Volkswagen Polo, două dintre automobilele preferate de companii pentru achiziţiile sau închirierile de flote, se pregătesc de retragere şi pun în dificultate companiile de leasing operaţional, potrivit jucătorilor din piaţă.
Fiesta şi Polo au fost de-a lungul ultimelor decenii două dintre cele mai bine vândute modele de clasă mică pe piaţa europeană. Dar dacă în 2019 ocupau locurile doi şi trei în clasament, în primele nouă luni ale anului trecut Polo s-a clasat pe locul al şaptelea iar Fiesta pe 10, în top trei fiind Peugeot 208, Dacia Sandero şi Opel Corsa – Corsa fiind construită tot de Stellantis, ca şi Peugeot 208 şi cele două sunt realizate pe aceeaşi platformă tehnică.
Ford a anunţat la finalul anului 2022 că urmează să oprească producţia modelului Fiesta, iar vânzările sale pe piaţa românească se apropie de final odată cu epuizarea stocului actual. Decizia a fost adoptată de Ford în condiţiile în care americanii deja au demarat investiţii la Köln, unde era produs Fiesta, pentru a transforma platforma în centrul său european de producţie a maşinilor electrice. Mai mult, Ford a prezentat deja un teaser cu un viitor SUV mic electric ce va fi produs la Koln.