Inflaţia ameninţă un produs considerat imun la recesiune: Berea

27 Feb. 2023, 06:00
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Feb. 2023, 06:00 // Actual //  bani.md

Nu există nicio îndoială că cehii sunt mari iubitori de bere, însă cu inflaţia la un maxim record, pre­ţurile acesteia urcă cu aproape cinci sau zece coroane pe o jumătate de litru. Scumpirea are însă mai puţin de-a face cu berea în sine, cât cu cos­turile de gestionare a afacerilor din domeniu, scrie Czech Radio.

Deşi cehii consumă mai puţină bere decât în trecut, ţara lor înregis­trează în continuare cel mai ridicat consum pe cap de locuitor din Europa, iar întâlnirile din puburi reprezintă un ritual pentru mulţi cehi şi expaţi. Însă, cu inflaţia în creştere vertiginoasă, este consumul de bere ameninţat?

Jana Koubova este proprietara Duende, un bar popular situat în cen­trul Pragăi. Jana deţine afacerea din 2000 şi spune că berea s-a scumpit dramatic de când a deschis pubul.
În cazul berii, scumpirea nu vine neapărat de la producători, sublinia­ză Koubova. Barurile ridică preţurile cu cinci sau zece coroane din cauza scumpirii energiei şi gazelor.

Proiecţii de la finalul anului 2022 indicau că preţul mediu al berii va creşte cu peste 70 de coroane pe ju­mă­tate de litru în Cehia. Deocam­dată, Jana a reuşit să nu majoreze preţurile prea mult pentru a-şi ţine clienţii mulţumiţi.

Iar, deşi preţurile berii sunt în creş­tere, Jana crede că cehii îşi vor duce mai departe îndelungata tradi­ţie legată de bere.
În Marea Britanie, în încercarea de a bate scumpirile, un producător de bere îşi face stocuri de malţ, notează Reuters.

La Milton Brewery din estul Angliei, depozitul lui Richard Naisby este plin ochi cu paleţi încărcaţi cu malţ. Deşi înainte obişnuia să co­mande malţul când avea nevoie de el, Naisby îşi face acum rezerve, cumpă­rând cu trei, până la patru luni în avans pentru a compensa impactul preţurilor în creştere dramatică.

Carlsberg avertiza recent că se teme că berea „va deveni prea scumpă în Europa“, potrivit retaildetail.eu.

Carlsberg avertizează că euro­penii ar putea consuma mai puţină bere în acest an. „2023 va fi un nou an dificil“, a declarat CEO-ul companiei Cees ‘t Hart. „Deşi berea este în mod istoric o categorie de produse de larg consum rezilientă, preţurile în creşte­re, dublate de inflaţia în general ridicată, ar putea avea un impact negative asupra consumului de bere în unele pieţe, în special în Europa“.

Şi în SUA berea este din ce în ce mai scumpă. În ultimele 13 săptămâni din 2022, preţurile berii în retail au avansat cu o medie mult peste cea normală, de 7%, relatează USA Today.

În perioada respectivă s-a înregistrat şi un declin al volumului de bere comercializată.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală