Cel mai bogat om din Asia vrea să relanseze Campa Cola, celebrul suc indian care a rivalizat cu Coca-Cola şi Pepsi

11 Mart. 2023, 18:09
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Mart. 2023, 18:09 // Actual //  bani.md

Cel mai bogat om din Asia, Mukesh Ambani, a anunţat planurile de a relansa o marcă emblematică de sucuri din anii 1970, care a rivalizat cândva cu Coca-Cola şi Pepsi, provocând un val de nostalgie pe reţelele de socializare printre milioanele de indieni care au crescut bând această băutură, relatează CNN și News.ro.

Reliance Group, deţinut de Ambani, a declarat săptămâna aceasta că va reintroduce Campa Cola pe piaţa de băuturi fără alcool din India, de miliarde de dolari, în această vară, în trei arome: cola, lămâie şi portocale.

Brandul a umplut un gol în ţara din Asia de Sud într-un moment în care mai faimosul său rival american Coca-Cola nu era disponibil, iar vestea revenirii sale a stârnit un interes din partea indienilor de vârstă mijlocie care îşi amintesc că l-au băut în tinereţe.

Shailesh Desai, în vârstă de 60 de ani, din Mumbai, a declarat pentru CNN că îşi aminteşte că bea Campa Cola atunci când trebuia să-i spună tatălui său despre o notă proastă sau să prindă încredere atunci când voia să ceară întâlnire unei fete.

Sukant Khurana a scris pe Twitter că îşi aminteşte că şi-a „chinuit” bunicul pentru a-i cumpăra băutura.

„Atât de multe amintiri din copilărie… Dacă are gust la fel, Campa Cola se va vinde din nostalgie”, a scris el.

Între timp, Atul Mohan a postat pe Twitter că „unele mărci rămân atemporale… oamenii încă se întreabă: `vrei să bei Campa?`”.

Coca-Cola a fost introdusă în India în anii 1950, însă s-a retras de pe piaţă două decenii mai târziu, când guvernul indian a introdus un regulament care i-ar fi cerut să-şi dezvăluie formula.

În absenţa sa, alternativa indiană Campa Cola a devenit extrem de populară şi în curând a devenit lider pe piaţa băuturilor răcoritoare din ţară.

La fel ca rivalul său american, popularitatea sa a fost alimentată de campanii de publicitate captivante care au atras tinerii indieni. Actorul de la Bollywood, Salman Khan, a apărut într-una dintre cele mai faimoase campanii de televiziune, în timp ce reclamele sale tipărite erau cunoscute pentru ilustraţiile pop-art şi culorile îndrăzneţe.

Avea de asemenea o linie puternică, cu un indiciu de apel la patriotism: „The Great Indian Taste”.

u toate acestea, popularitatea sa a început să scadă în anii 1990, când prim-ministrul Indiei de atunci, PV Narasimha Rao, şi ministrul său de finanţe, Manmohan Singh, au deschis ţara investiţiilor străine.

Mărcile străine de cola au revenit, Coca-Cola revenind în 1993 şi Pepsi şi Fanta devenind, de asemenea, populare. Campa Cola a dispărut treptat de pe tarabe şi rafturi din toată ţara.

Odată cu noua sa achiziţie, Reliance pare să spere să atragă atât indienii nostalgici pentru brand, cât şi să prezinte cola unei mulţimi mai tinere care s-ar putea să nu-şi amintească varianta anterioară.

„Prin prezentarea Campa în noul său avatar, sperăm să inspirăm consumatorii de-a lungul generaţiilor să îmbrăţişeze acest brand cu adevărat iconic şi să declanşeze un nou entuziasm în segmentul băuturilor”, a spus un purtător de cuvânt al companiei, potrivit CNN News-18.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

21 Aug. 2025, 08:14
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
21 Aug. 2025, 08:14 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

În luna iulie 2025, volumul creditelor noi acordate de băncile comerciale a constituit 7,01 miliarde lei, în creștere cu 0,9% față de luna precedentă, potrivit datelor publicate de Banca Națională a Moldovei. Ponderea cea mai mare, de 76%, revine creditelor în moneda națională, care au însumat 5,33 miliarde lei, cu 1,4% mai mult decât în iunie. Cele mai solicitate au fost creditele cu termene între 2 și 5 ani, care au reprezentat 54,9% din total.

Persoanele fizice au contractat credite în valoare de 2,6 miliarde lei, în creștere cu 4,3% față de luna precedentă. Din acestea, 62,6% au fost destinate consumului, iar 37,1% pentru achiziții imobiliare. Creditele de consum, în special în lei și pe termene 2–5 ani, au însumat 1,43 miliarde lei, iar creditele ipotecare au reprezentat mai mult de o treime din total. Rata medie la creditele de consum în lei a urcat la 10,95% (+0,17 p.p.), iar cea la împrumuturile imobiliare a ajuns la 8,25% (+0,90 p.p.).

Împrumuturile contractate de persoane juridice au scăzut cu 0,9% față de iunie. Cea mai mare parte, 93,5%, a revenit societăților comerciale nefinanciare, care au atras 57,9% din totalul creditelor noi. Rata medie a dobânzii la creditele în lei pentru agenți economici a urcat la 8,72% (+0,15 p.p.), în timp ce la cele în valută s-a redus la 5,13% (–0,07 p.p.).

În ansamblu, dobânda medie la creditele noi în lei s-a situat la 9,35%, iar la cele în valută la 5,13%.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII