Se modernizează două segmente de le cale ferată de coșmar, pe care se circulă mai încet decât căruțele

31 Mart. 2023, 15:38
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
31 Mart. 2023, 15:38 // Actual //  bani.md

CFM planifică să modernizeze două segmente de calea ferată pentru a facilita tranzitul de mărfuri din Ucraina, scrie gmk.center.

Lucrările de modernizare vizează eliminarea limitelor de viteză între Chișinău și Căinari, precum și între Ocnița și Ungheni la granița cu România. Costul estimat al lucrărilor este estimat la 71 milioane euro.  Guvernul ar trebui să asigure 28 milioane euro și UE – 20 milioane euro. În plus, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare a aprobat un împrumut anticriză de 23 milioane de euro, pe care CFM îl va folosi pentru finanțarea parțială a modernizării celor două tronsoane de cale ferată.

Scopul modernizării celor două segmente de cale ferată este de a facilita transportul de mărfuri din Ucraina către UE prin Republica Moldova, asigurând securitatea alimentară și îmbunătățirea accesului exporturilor ucrainene în portul românesc de la Marea Neagră – Constanța, precum și în porturile Galați, Reni, Ismail și Giurgiulești. Acest lucru poate satisface o parte semnificativă a nevoilor de export ale Ucrainei.

Republica Moldova s-a alăturat coridorului solidarității și asigură tranzitul mărfurilor feroviare din Ucraina. Este vorba eliminarea controlului dublu sau triplu al autorităților vamale și de frontieră. Vor fi simplificate procedurile de tranzit feroviar de mărfuri pe teritoriul Ucrainei cu destinație către Moldova și România și pe teritoriul Moldovei cu destinație către Ucraina și România.

După cum a raportat Centrul GMK, Republica Moldova va accelera repararea căii care duce la granița cu Ucraina. Tara efectuează lucrări de reparație pe tronsonul de cale ferata Bender – Causeni – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești. Proiectul prevede revizii a aproximativ 80 km și reparații curente a aproximativ 153 km de cale. După încheierea lucrărilor, trenurile de marfă vor circula cu o viteză de aproximativ 90 km/h.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală