Veste teribilă primită de omenire: Europa și America aruncate într-o altă climă

11 Mai 2023, 06:01
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Mai 2023, 06:01 // Actual //  bani.md

Un nou studiu efectuat de către oamenii de știință din Statele Unite și Turcia și publicat în revista Earth’s Future din luna aprilie 2023, a descoperit că planeta noastră se confruntă cu mari probleme climatice.

Experții au constatat că aproape jumătate de Pământ va intra într-o nouă zonă climatică până în 2100.

Planeta noastră se află în pragul trecerii mai multor puncte de cotitură, care odată trecute, vor produce o cascadă de schimbări ecologice în întreaga lume, potrivit Science Alert.

Valurile extreme de căldură, secetele, inundațiile și furtunile devin din ce în ce mai frecvente și mai intense; energia prinsă de atmosfera Pământului și de oceane care se stinge ca o băutură răcoritoare carbogazoasă sub presiune.

Acum, un nou studiu care simulează viitorul Pământului până în 2100 arată cât de fundamentale sunt schimbările temperaturii și precipitațiilor, ce ar putea modifica climatul la nivel local, atât de mult încât ar trebui să redesenăm hărți concepute pentru prima dată în anii 1880.

„Până la sfârșitul secolului, se estimează că 38% până la 40% din suprafața terestră globală va fi într-o zonă climatică diferită de cea de astăzi”, scrie echipa de cercetători, condusă de autorul principal Paul Dirmeyer, un climatolog la Universitatea George Mason din Virginia, Statele Unite.

În funcție de modelele climatice folosite de cercetători pentru a genera proiecții ale schimbărilor globale viitoare, aceste estimări ar putea crește și mai mult, astfel încât aproape 50% din suprafața terestră a Pământului ar putea fi împinsă într-o zonă climatică necunoscută.

Ceea ce este clar, însă, este că, dacă nu acționăm curând pentru a reduce emisiile, ratele încălzirii globale vor continua să se accelereze pe măsură ce deceniile trec, „sugerând că speciile vulnerabile și practicile agricole ar putea avea mai puțin timp să se adapteze la schimbările climatice, decât au fost proiectate anterior”, avertizează cercetătorii.

Pe baza analizei lor, ei se așteaptă ca climatele tropicale să se extindă, de la 23% la 25% din masa terestră a Pământului, până în 2100. De asemenea, se estimează că mai multă suprafață terestră a Pământului va deveni aridă, până la aproximativ 34% față de 31% în prezent.

Cele mai mari schimbări către noi climate sunt așteptate în zonele cu climă rece din Europa și America de Nord, arată studiul. Până la 89% din Europa și aproape 66% din America de Nord ar putea aluneca într-o zonă climatică diferită până în 2100.
Oamenii care trăiesc în alte regiuni, cum ar fi Africa, vor simți în continuare căldura schimbărilor climatice – chiar în limitele zonei lor climatice actuale și sub forma unor evenimente meteorologice extreme.
De departe, cea mai dramatică schimbare va avea loc în zona polară, care a acoperit aproape 8% din suprafața terestră a planetei noastre între 1901 și 1930 și s-a micșorat deja la 6,5%, cu puțin sub 1,2°C, încălzirea pe care Pământul a experimentat-o până acum.
„De la începutul secolului al XX-lea, Pământul a experimentat deja pe 14,77% din suprafața sa de uscat, care și-a schimbat clasificarea climatică, cele mai ample schimbări observate în America de Nord, Europa și Oceania”, scriu Dirmeyer și colegii săi.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală