În numele electrificării: Aston Martin îi „înșală” pe nemții de la Mercedes cu americanii de la Lucid

27 Iun. 2023, 17:09
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
27 Iun. 2023, 17:09 // Actual //  bani.md

Aston Martin a ajuns la o înţelegere care îi va oferi producătorului american de vehicule electrice Lucid Group un pachet de 3,7% din acţiunile companiei, în schimbul accesului la tehnologia sa ”de înaltă performanţă”, a declarat luni compania britanică, anunţ care a dus la creşterea constructorului britanic de automobile de lux acţiunile cu aproape 15%, transmite Reuters.

Conform acordului, Aston Martin va efectua plăţi în numerar şi va emite 28,4 milioane de noi acţiuni ordinare către Lucid, în valoare totală de aproximativ 232 de milioane de dolari.

Trecerea la vehiculele electrice este fenomenal de costisitoare, producătorii de automobile la nivel global angajând aproximativ 1.200 de miliarde de dolari pentru tehnologia cu emisii scăzute.

Producătorii de automobile mai mici precum Aston Martin se bazează mai mult pe parteneriate pentru a face tranziţia.

Aston Martin plănuieşte să lanseze primul său vehicul electric în 2025 şi până acum s-a sprijinit pe Mercedes, ca ”fratele său mai mare”, pentru tehnologia de care are nevoie.

Într-un anunţ separat de luni, Aston Martin a declarat că a modificat un acord cu Mercedes-Benz, ceea ce înseamnă că producătorul german de automobile nu îşi va creşte participaţia la Aston Martin conform planificării, ci o va menţine la aproximativ 9% şi va continua să îi furnizeze acces la tehnologia electrică.

Între timp, acordul cu Lucid va oferi ”acces la tehnologia de lider în industrie a Lucid pentru vehiculele sale (vehicule electrice cu baterie), inclusiv sistemele de propulsie electrice şi sistemele de baterii”.

Aston Martin a spus că până în 2026 toate noile sale modele vor include o versiune electrificată şi că gama sa de bază de vehicule va fi complet electrică până în 2030.

”Acum avem doi furnizori de talie mondială care să susţină… strategia noastră de electrificare”, a declarat preşedintele executiv şi principalul acţionar al Aston Martin, Lawrence Stroll, într-un comunicat.

Luna trecută, Geely a investit în Aston Martin, despre care Stroll a spus că va oferi producătorului britanic de automobile de lux acces la tehnologiile şi componentele producătorului auto chinez.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Lucid şi Aston Martin au un acţionar comun, Fondul de investiţii publice (PIF) al Arabiei Saudite.

Fondul saudit a devenit anul trecut al doilea cel mai mare acţionar al Aston Martin. PIF este, de asemenea, principalul acţionar al Lucid şi luna trecută a oferit majoritatea fondurilor pentru o ofertă de acţiuni de 3 miliarde de dolari efectuată de producătorul american de vehicule electrice.

Aceste fonduri suplimentare sunt esenţiale, deoarece Lucid, la fel ca şi alte companii, înregistrează pierderi tot mai mari şi o reducere a rezervelor de numerar, în faţa temerilor de recesiune şi a unui război al preţurilor declanşat de liderul pieţei Tesla.

Lucid, care produce sedanuri de lux Air, şi-a redus luna trecută previziunile de producţie pentru 2023 şi a raportat un venit mai mic decât se aştepta în primul trimestru.

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII