Cum justifică șeful de la aeroport dublarea taxei de parcare: Creăm condiții pentru low-cost

06 Aug. 2023, 10:23
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
06 Aug. 2023, 10:23 // Actual //  bani.md

Aeroportul Internațional Chișinău își propune să se transforme și să se modernizeze în următorii ani, urmărind o strategie inovatoare pentru a deveni mai atractiv pentru companiile low-cost și pentru a crește veniturile non-aeroportuare. În ultimii 30 de ani, aeroportul s-a bazat în mare parte pe tarifele aeroportuare, reprezentând între 90-92% din venituri, în timp ce veniturile non-aeroportuare, cum ar fi parcare, Terminal VIP și locațiuni, au reprezentat doar 8-10%, susține administratorul Aeroportului Chișinău, Constantin, Vozian, care justifică dublarea taxei de parcare, de la 10 la 20 de lei.

„Pentru a crea condiții favorabile pentru companiile low-cost, aeroportul a luat măsuri importante, inclusiv reducerea taxei de modernizare cu 50% începând din 1 iulie 2023, cu planuri de a o exclude complet începând cu 1 ianuarie 2024. În plus, aeroportul va introduce o politică de stimulare care va oferi posibilitatea de a beneficia de reduceri suplimentare, de până la 50%, la taxele deja reduse”, spune Vozian.

O schimbare crucială în strategia aeroportului este reprezentată de ajustarea balanței dintre veniturile aeroportuare și cele non-aeroportuare la un raport de 75% / 25%, inspirându-se din practica internațională eficientă. Acest obiectiv va fi atins prin menținerea tarifelor aeroportuare la un nivel redus pentru a atrage companiile low-cost, în timp ce tarifele pentru serviciile non-aeroportuare, cum ar fi parcare, cafea sau spații de locațiune, vor fi ajustate la un nivel mai ridicat.

„Un alt pas important către modernizare constă în investiții semnificative în infrastructură și echipamente. Deja s-au lansat licitații pentru achiziționarea de echipamente de securitate la cele mai înalte standarde, cu o valoare totală de aproximativ 2,5 milioane de euro, beneficiind de taxele de modernizare reduse. În plus, se vor înlocui mijloacele de transport uzate ale aeroportului cu echipamente și autospeciale moderne, inclusiv mașini de pompieri și ambulanță”, a mai punctat administratorul.

Potrivit lui, pe lângă modernizarea infrastructurii, aeroportul a făcut eforturi pentru a-și valorifica potențialul uman, crescând salariile personalului, oferindu-le oportunitatea de instruire și dezvoltare la centre de prestigiu. În ciuda unor voci răspândite cu privire la o posibilă reducere a salariilor, aeroportul asigură că salariile vor fi menținute și că angajații vor fi recompensați în funcție de eficiența și performanța lor.

Totodată, aeroportul intenționează să eficientizeze utilizarea spațiilor disponibile și să maximizeze veniturile non-aeroportuare prin licitații publice transparente pentru închirierea de spații în Terminal. Prin stabilirea prețurilor corespunzătoare, aeroportul urmărește să se alinieze cu alte aeroporturi internaționale, pentru a se asigura că aceasta este o practică comună și profesională pentru a atrage mai multe companii avia.

În final, aeroportul anunță că va iniția revizuirea circulației rutiere în fața Terminalului pentru a îmbunătăți accesul și pentru a elimina abuzurile și parcajul neregulamentar. Aceste măsuri vor aduce o serie de îmbunătățiri și vor contribui la creșterea atractivității aeroportului pentru companiile aeriene, cetățeni și mediul de afaceri în general.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală