Republica Moldova, unul dintre intermediarii care livrează piese de schimb pentru avioanele rusești

24 Aug. 2023, 07:09
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
24 Aug. 2023, 07:09 // Actual //  bani.md

În ciuda sancțiunilor impuse de Occident după declanșarea războiului din Ucraina, Rusia continuă să importe piese de schimb vitale pentru industria sa aeronautică.

Unul dintre intermediari este Republica Moldova, potrivit Reuters.

Aceste date arată că, în perioada mai 2022 – iunie 2023, Ural Airlines, Norwdind Airlines, S7, Aeroflot și alte companii aeriene ruse au importat piese de schimb în valoare de 1,2 miliarde de dolari de la terți.

Jurnaliștii Reuters subliniază că, cel mai probabil, valoarea reală a importurilor este mult mai mare, ținând cont că au luat în considerare doar transporturile directe către companiile aeriene ruse și unitățile de întreținere ale acestora, nu și pe cele către alte companii din Rusia.

Potrivit sursei citate, furnizorii intermediari ai companiilor aeriene ruse sunt în China, Turcia, Emiratele Arabe Unite, Republica Moldova, Tadjikistan și Kârgâzstan.

Printre piesele cumpărate de Rusia se numără dispozitive Northrop Grumman ale corporației americane, supape de presiune din cabină, afișaje din carlingă, tren de aterizare și filtre de apă. Acestea sunt esențiale pentru menținerea navigabilității avioanelor 541 Boeing, Airbus-uri și alte avioane occidentale ale Rusiei.

Companiile aeriene ruse au aproximativ 150 de avioane de pasageri fabricate intern în flotele lor.

Sectorul aerian al Rusiei, grav afectat după invadarea Ucrainei

”La început a fost un șoc, nimeni nu a știut ce să facă. După două-trei luni, au fost găsite însă noi canale de aprovizionare și, după șase sau nouă luni, au apărut deja destul de multe alternative, care au permis o reducere a prețurilor și a timpilor de livrare”, a declarat Oleg Panteleev, șeful think-tank-ului de aviație AvaPort din Moscova, pentru Reuters.
Inițial, transportatorii aerieni s-au confruntat cu probleme legate de întreținerea aeronavelor, după ce a fost întrerupt lanțul de aprovizionare cu piese de schimb și actualizări de software, dar raportul Reuters sugerează că cel puțin unele dintre aceste probleme au fost rezolvate sau atenuate.
Într-un răspuns pentru Reuters, Departamentul de Comerț al SUA și Uniunea Europeană au transmis că aplică controale la export pentru sectorul aviației din Rusia.
”În unele țări sunt puse în aplicare sisteme de monitorizare, control și blocare a re-exporturilor”, a declarat un oficial anonim al UE.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală