Afacerile negre ale lui Putin, dezvăluire explozivă: Cum ascunde dictatorul rus banii printr-o metodă diabolică

16 Nov. 2023, 10:21
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Nov. 2023, 10:21 // Actual //  bani.md

După o investigație amplă realizată de Biroul jurnaliștilor de investigație și BBC Newsnight, au fost prezentate dezvăluiri explozive ale afacerilor negre care l-au avut în spate pe Vladimir Putin. Un acord secret în valoare de 40 de milioane de dolari îl leagă pe miliardarul rus Roman Abramovici de Putin și de oamenii ”portofele” ale dictatorului, Serghei Roldugin și Alexander Plekhov.

Documente secrete scurse dezvăluie o ”potecă” a banilor care face legătura cu fotbalul, violoncelele și industria farmaceutică, prin apropiații lui Putin, care au ascuns sume uriașe în companii offshore, pentru a li se pierde urma, potrivit BBC News.

oman Abramovici, fostul proprietar al clubului de fotbal Chelsea Londra a fost sancționat de Marea Britanie și UE, dar a negat anterior orice relație financiară cu liderul rus.

Acum, documentele scurse din Cipru dezvăluie noi dovezi care îl leagă de o afacere secretă de 40 de milioane de dolari (26 de milioane de lire sterline) în 2010. Acordul secret a transferat acțiuni de la o companie rusă de publicitate extrem de profitabilă, Video International – pentru mai puțin decât părea să valoreze – de la companii deținute în cele din urmă de un trust legat de Abramovici, către doi membri ai cercului interior al lui Putin. Ei au primit, la rândul lor, dividende de milioane de dolari.

Înregistrările confidențiale scoase la lumină de investigație dezvăluie că unul dintre bărbații implicați în afacerea secretă a fost Serghei Roldugin, un prieten apropiat al președintelui rus.

Violoncelist, Roldugin este directorul artistic al Filarmonicii din Sankt Petersburg. El îl cunoaște pe Vladimir Putin de când erau tineri în Sankt Petersburg și se spune că i-a prezentat-o lui Lyudmila Shkrebneva, cu care viitorul președinte s-a căsătorit în 1983 (acum sunt divorțați). Roldugin este nașul primei lor fiice, Maria.

Al doilea bărbat este un alt apropiat al președintelui Putin – Alexander Plekhov, un biochimist devenit om de afaceri, tot din Sankt Petersburg, care deține firma Vital Development Corporation cu sediul la Sankt Petersburg, din industria farmaceutică și medicală.

Rețeaua secretă din offshore-uri din Cipru

Roldugin și Plekhov au fost acuzați amândoi că sunt „portofele” pentru președintele Putin – deținând în secret bani și active în numele său.

Se presupune că documentele divulgate arată că Abramovici a cumpărat în 2003 un pachet de 25% din acțiunile companiei ruse de televiziune și publicitate Video International pentru 260.000 de dolari prin două companii cipriote: Grosora Holdings Ltd și Finoto Holdings Ltd. Ambele firme erau deținute de Sara Trust, la care Abramovici era cel mai important acționar.

În 2010, cele două firme și-au vândut acțiunile din companie pentru 40 de milioane de dolari către două companii cipriote: Med Media Network Ltd și Namiral Trading. Med Media Network era deținută de omul de afaceri rus Serghei Roldugin, celebrul violoncellist, iar Namiral Tradind de omul de afaceri rus Alexander Plekhov, ambii apropiați ai lui Putin.

Suma a fost calificată drept „ridicolă” de Vladimir Vilov, fost ministru adjunct al energiei al Rusiei și acum critic al lui Putin, care a spus că procentele companiei valorau „mult mai mult”.

Milov a spus că dezvăluirile adaugă dovezi „foarte semnificative” ale unei legături dintre Abramovici și Putin pe care ambii au încercat să o ascundă prin rețeaua complexă de plăți offshore.

”Ancheta Cyprus Confidential ridică „probleme grave” pentru instituțiile europene și statele membre ale UE”, a spus Fergus Shiel de la Consorțiul jurnaliștilor de investigații (ICIJ). „Ceea ce putem vedea în aceste documente este că un membru al Uniunii Europene (Cipru) este un canal pentru operațiunile financiare secrete ale Kremlinului, ale lui Vladimir Putin și ale prietenilor săi”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală