Concedieri în masă, mii de angajați de la băncile din SUA au fost dați afară

15 Ian. 2024, 10:03
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  bani.md
15 Ian. 2024, 10:03 // Bănci şi Finanţe //  bani.md

Wells Fargo, Bank of America şi Citigroup şi-au redus forţa de muncă cu un total de 17.700 anul trecut, potrivit datelor publicate de giganţii din sectorul bancar american în rapoartele financiare aferente trimestrului patru, transmite Reuters.

Pe măsură ce încheierea de tranzacţii a scăzut şi cererea de credite s-a diminuat anul trecut, băncile au concediat angajaţi sau au încetat să-i înlocuiască pe cei plecaţi.

JPMorgan Chase, cea mai mare bancă a SUA, a contrazis această tendinţă prin creşterea numărului de posturi pentru al treilea an consecutiv.

Vremurile dificile pentru industrie ar putea persista în acest an, deoarece slăbiciunea pieţei imobilelor comerciale şi regulile de capital propuse mai stricte ar putea determina băncile să restrângă creditarea.

Afacerile de pe Wall Street au avut de suferit anul trecut, deoarece incertitudinea economică a avut un efect negativ asupra încheierii de tranzacţii.

În timp ce componenta bancară a S&P 500 a crescut cu 7% în 2023, indicii care urmăresc companiile industriale sau de consum au avut performanţe slabe .

Numărul de angajaţi ai Citigroup a scăzut cu 1.000, până la 239.000, în 2023, iar banca a evidenţiat planuri de a reduce 20.000 de locuri de muncă în următorii doi ani, inclusiv disponibilizările din cauza unei reorganizări majore şi a altor schimbări în afaceri.

La Bank of America şi Wells Fargo, forţa de muncă s-a contractat cu aproximativ 2%, respectiv 5% anul trecut.

JPMorgan a adăugat peste 16.200 de angajaţi. Banca a cumpărat banca falimentară First Republic Bank, într-o tranzacţie de salvare din luna mai. Banca a adăugat locuri de muncă în fiecare an din 2021.

Goldman Sachs şi Morgan Stanley urmează să-şi dezvăluie ultimul număr de angajaţi, săptămâna viitoare.

Până la sfârşitul lunii septembrie, au tăiat peste 4.300 de locuri de muncă faţă de anul trecut. La începutul anului 2023, Goldman Sachs a întreprins cea mai mare rundă de concedieri de la criza financiară globală din 2008. În octombrie, directorul financiar al băncii, Denis Coleman, a declarat că sunt în măsură să facă ”investiţii selective” în numărul de angajaţi.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII