Tarifele pentru transportul aerian de marfă au crescut! Atacurile din Marea Roșie le perturbă pe cele de pe mare

17 Ian. 2024, 12:45
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Ian. 2024, 12:45 // Actual //  bani.md

Tot mai mulți producători vor încerca să își transporte produsele cu avionul în următoarele săptămâni, deoarece atacurile asupra transportului maritim pe Marea Roșie îi obligă să găsească rute alternative, spun firmele de logistică, un potențial avantaj pentru un sector care se confruntă cu o cerere redusă după pandemie și cu supracapacitate, scrie Reuters.

Marea Roșie, care duce la canalul Suez, se află pe ruta comercială est-vest, de la centrele de producție din Asia la Europa și pe coasta de est a Americii. Aproximativ 12% din traficul maritim mondial accesează Canalul Suez prin apele sale.

Dar mai mult de două luni de atacuri ale miliției houthi din Yemen asupra navelor din regiune au afectat companiile și au alarmat marile puteri, într-o escaladare a războiului dintre Israel și militanții palestinieni Hamas din Gaza.

În timp ce prețurile transportului aerian de marfă au rămas până acum relativ stabile, deoarece criza transportului maritim coincide cu o acalmie sezonieră a cererii, datele de la Freightos, care se ocupă de rezervarea de marfă, au arătat că tarifele pe o rută China-Europa au crescut cu 91% de la o săptămână la alta.

Agenția de raportare a prețurilor TAC Index a declarat, de asemenea, că au existat semne de creștere a tarifelor de transport aerian de marfă China-Europa în această săptămână.

“Discutăm deja cu mulți clienți despre creșterea capacității aeriene”, a declarat Yngve Ruud, șeful departamentului de logistică aeriană al firmei globale de logistică Kühne+Nagel. “Avem probabil cu 20-30% mai multe discuții și propuneri decât de obicei în ianuarie”.

Transportul aerian este costisitor în comparație cu transportul maritim și nu este competitiv pentru articolele voluminoase și cu marje reduse. Astfel de constrângeri au limitat transportul aerian de marfă la mai puțin de 1% din comerțul global în funcție de volum, potrivit asociației industriei aeriene IATA.

Dar de la atacuri, care au forțat expeditorii să ia rute mai costisitoare care pot adăuga săptămâni la timpul de livrare, transportul aerian de marfă a devenit o opțiune mai atractivă.

Korean Air Cargo, unul dintre cei mai mari transportatori din lume în funcție de volum, a declarat că a început să observe o creștere a cererii și mai multe solicitări din partea clienților.

Mai multe firme de logistică, inclusiv Schenker din Germania, Bollore Logistics din Franța și C.H. Robinson din SUA, își asigură, de asemenea, spațiu suplimentar pentru transportul aerian de marfă, iar Stellantis, compania mamă a Chrysler, a declarat săptămâna trecută că se bazează pe transportul aerian de marfă pentru a face față întreruperilor temporare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală