Tarifele pentru transportul aerian de marfă au crescut! Atacurile din Marea Roșie le perturbă pe cele de pe mare

17 Ian. 2024, 12:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Ian. 2024, 12:45 // Actual //  Lupu Eduard

Tot mai mulți producători vor încerca să își transporte produsele cu avionul în următoarele săptămâni, deoarece atacurile asupra transportului maritim pe Marea Roșie îi obligă să găsească rute alternative, spun firmele de logistică, un potențial avantaj pentru un sector care se confruntă cu o cerere redusă după pandemie și cu supracapacitate, scrie Reuters.

Marea Roșie, care duce la canalul Suez, se află pe ruta comercială est-vest, de la centrele de producție din Asia la Europa și pe coasta de est a Americii. Aproximativ 12% din traficul maritim mondial accesează Canalul Suez prin apele sale.

Dar mai mult de două luni de atacuri ale miliției houthi din Yemen asupra navelor din regiune au afectat companiile și au alarmat marile puteri, într-o escaladare a războiului dintre Israel și militanții palestinieni Hamas din Gaza.

În timp ce prețurile transportului aerian de marfă au rămas până acum relativ stabile, deoarece criza transportului maritim coincide cu o acalmie sezonieră a cererii, datele de la Freightos, care se ocupă de rezervarea de marfă, au arătat că tarifele pe o rută China-Europa au crescut cu 91% de la o săptămână la alta.

Agenția de raportare a prețurilor TAC Index a declarat, de asemenea, că au existat semne de creștere a tarifelor de transport aerian de marfă China-Europa în această săptămână.

“Discutăm deja cu mulți clienți despre creșterea capacității aeriene”, a declarat Yngve Ruud, șeful departamentului de logistică aeriană al firmei globale de logistică Kühne+Nagel. “Avem probabil cu 20-30% mai multe discuții și propuneri decât de obicei în ianuarie”.

Transportul aerian este costisitor în comparație cu transportul maritim și nu este competitiv pentru articolele voluminoase și cu marje reduse. Astfel de constrângeri au limitat transportul aerian de marfă la mai puțin de 1% din comerțul global în funcție de volum, potrivit asociației industriei aeriene IATA.

Dar de la atacuri, care au forțat expeditorii să ia rute mai costisitoare care pot adăuga săptămâni la timpul de livrare, transportul aerian de marfă a devenit o opțiune mai atractivă.

Korean Air Cargo, unul dintre cei mai mari transportatori din lume în funcție de volum, a declarat că a început să observe o creștere a cererii și mai multe solicitări din partea clienților.

Mai multe firme de logistică, inclusiv Schenker din Germania, Bollore Logistics din Franța și C.H. Robinson din SUA, își asigură, de asemenea, spațiu suplimentar pentru transportul aerian de marfă, iar Stellantis, compania mamă a Chrysler, a declarat săptămâna trecută că se bazează pe transportul aerian de marfă pentru a face față întreruperilor temporare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău