„Inima” din Franța – un restaurant fondat de moldoveanca Oxana Crețu care a cucerit experții de la Michelin

16 Ian. 2024, 17:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Ian. 2024, 17:04 // Actual //  Lupu Eduard

În sud-vestul Franței, în Bordeaux, oraș traversat de fluviul Garonne, un mic restaurant care bucură clienții francezi, și nu doar, a fost inclus în celebrul catalog Michelin. Este vorba de „proiectul” de suflet al moldovencei Oxana Crețu, originară din Cahul. După nominalizarea de succes, corespondentul Grupului de presă Realitatea, Traian Stoianov, a discutat cu Oxana pentru a afla cât mai multe despre restaurantul „Inima” administrat și fondat de moldoveanca noastră.

Restaurantul meu este casa mea!

Oxana povestește că deschiderea unui restaurant în Franța nu a fost un plan, nici un vis, însă „proiectul” a văzut lumina zilei în timp. Până a ajunge bucătar-șef, și până a avea propria echipă, a muncit mulți ani pentru a acumula toată experiența necesară, deși inițial, toate gândurile se îndreptau spre artele aplicate.

„Restaurantul meu este casa mea. Acolo am creat un univers unde vreau să mă simt eu bine și la fel este și pentru echipa mea. Asta nu îmi pune numai să zicem investiții financiare, dar și investiții sufletești, investiții intelectuale ca să putem crea un loc de muncă ușor, un loc agreabil, unde toată lumea să simtă bine printr-o energie care se acumulează cu anii. Când l-am cumpărat, era o simplă băcănie, mai simplu spus. Împreună cu fratele meu am făcut câteva transformări până a ajunge la „Inima”, denumirea localului. Echipa mea, sunt patru persoane, iar a cincea sunt eu. Avem un somelier care îndrumă oaspeții, propune vinurile franceze, dar și cele din Republica Moldova”, povestește moldoveanca.

Moldoveanca recunoaște, unii fac școli de 15-20 de ani, 30 de ani, și după asta tot nu reușesc să ajungă sau cel puțin să se integreze în acest proces, la ea însă…

„La mine s-au întâmplat lucrurile mai rapid, mai accelerat. Desigur că am admirat sau m-am interesat, inspirat de la mai mulți șefi francezi, și nu doar, dar nu am avut un mentor în sine care să îmi transmită ceva. Am fost nevoită să mă descurc foarte mult singură. Am învățat mult. M-am specializat profesional, dacă pot să spun așa, la Alain Ducasse. Am fost la niște cursuri care aveau loc într-un spațiu din ăsta foarte mic, să zicem, parcă era un apartament mic în Paris”, spune Oxana Crețu.

Moldoveanca a fost sinceră și a spus și ce ar vrea să schimbe în Republica Moldova, dacă ar avea posibilitatea, anume în domeniul gastronomic. Cum a răspuns, aflați în interviul de mai jos.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău