Păzea pentru moldovenii care vor să cumpere mașini din România! Topul mărcilor care au cel mai des km dat înapoi

25 Ian. 2024, 12:03
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
25 Ian. 2024, 12:03 // Actual //  Lupu Eduard

Compania de date auto carVertical a făcut cel de-al 4-lea studiu anual în România pentru a afla care modele de maşini au cel mai frecvent kilometrajul dat înapoi.

Audi A8 este maşina din România al cărei kilometraj este cel mai frecvent dat înapoi – 16,25% dintre toate modelele verificate. Un procentaj semnificativ care sugerează că 1 din 6 Audi A8 aflate în ţară ar putea avea kilometrajul original falsificat, notează mediafax.ro.

Porsche Cayenne (15,55%), Audi A7 (15,05%), Porsche Panamera (14,78%) şi Volkswagen Phaeton (13,27%) nu sunt cu mult în urmă.

Din topul celor 20 de modele de maşini din România cu odometrul dat înapoi cel mai frecvent, 5 sunt produse de Audi. Există o cerere puternică pe piaţă pentru vehicule rulate de ultimă generaţie în stare bună, ceea ce explică de ce Audi-urile sunt atât de populare printre escroci.

„7,82% dintre toate maşinile verificate pe carVertical în România au avut odometrul falsificat, iar valoarea medie cu care contoarele de parcurs au fost date înapoi a fost de peste 85.000 de kilometri. Cumpărarea unei maşini cu kilometrajul dat înapoi se traduce întotdeauna în cheltuieli de funcţionare imprevizibile şi o depreciere accelerată a valorii maşinii”, explică Matas Buzelis, directorul de comunicaţii al companiei şi expert în automobile.

De multe ori este mai uşor să dai înapoi citirile odometrelor care aparţin unor vehicule moderne, deoarece necesită mai puţin efort fizic. Având în vedere că totul este conectat, este doar o chestiune de a dispune de echipamentul potrivit pentru ca infractorii să ajusteze odometrul şi să crească artificial valoarea unei maşini. Experţii avertizează că poate fi dificil să detectezi un caz în care kilometrajul a fost dat înapoi fără să cercetezi istoricul unei maşini second-hand.

Din topul celor 20 de modele de maşini cu odometrul dat înapoi cel mai frecvent din România, 14 sunt considerate de clasă premium, ceea ce înseamnă că vehiculele din clasa economică au odometrul modificat mai rar.

Modificarea citirilor contorului de parcurs ale mărcilor premium precum Audi, Volvo, Porsche, Land Rover sau Mercedes-Benz le permite escrocilor să câştige mai mulţi bani. De asemenea, nu vor să rişte să fie prinşi de autorităţi pentru un profit de câteva sute de euro la vânzarea unui hatchback cu kilometrajul falsificat.

Audi A5 este maşina al cărei odometrul este cel mai rar modificat fraudulos, cu o cotă de 7,17%, ceea ce înseamnă că este de 2 ori mai riscant să cumperi un Audi A8 decât un A5.

Mercedes-Benz E-Class (7,61%), Volkswagen Amarok (7,73%), Mercedes-Benz CLS-Class (7,76%) şi Volkswagen Touareg (7,77%) se numără şi ele printre vehiculele al căror kilometraj este cel mai rar dat înapoi.

Top 20 maşini care au cel mai des kilometrajul dat înapoi

1. Audi A8 – 16,25%
2. Porsche Cayenne – 15,55%
3. Audi A7 – 15,05%
4. Porsche Panamera – 14,78%
5. Volkswagen Phaeton – 13,27%
6. Opel Insignia – 12,92%
7. Toyota Prius – 12,62%
8. Porsche Macan – 11,35%
9. Volkswagen CC – 11,06%
10. Jaguar XF – 9,74%
11. Mercedes Benz S-Class – 9,60%
12. Audi TT – 9,03%
13. Audi A6 – 8,68%
14. BMW 6 Series – 8,12%
15. Land Rover Range Rover – 8,00%
16. Volkwagen Tourareg – 7,77%
17. Mercedes Benz CLS-Class – 7,76%
18. Volkwagen Amarok – 7,73%
19. Mercedes-Benz E-Class – 7,61%
20. Audi A5 – 7,17%.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău