Țara cu potențial uriaș unde vânzările Apple s-au prăbuşit. Gigantul care îi face concurență acerbă

03 Feb. 2024, 13:49
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
03 Feb. 2024, 13:49 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Apple se confruntă cu noi provocări în China, una dintre cele mai importante pieţe ale sale, vânzările sale pe această piaţă scăzând în ultimul trimestru al anului 2023 cu aproape 13%, la 20,8 miliarde de dolari, transmite CNBC.

China era considerată odată principalul motor de creştere al companiei, dar anul trecut prudenţa consumatorilor, combinată cu o competiţie intensă, în special din partea unui Huawei revitalizat, a reprezentat o provocare pentru gigantul cu sediul în Cupertino, California.

În 2024, situaţia s-ar putea să nu devină mai bună.

„Doi factori cheie au tras înapoi Apple în trimestrul patru 2023 – o prudenţă şi o raţionalizare a cheltuielilor şi provocarea din partea Huawei, care a creat mai multă agitaţie pe piaţă decât noua serie iPhone 15”, a declarat Will Wong, manager senior de cercetare la IDC, pentru CNBC.

„Nu ne aşteptăm ca creşterea livrărilor iPhone-ului să revină în teritoriul pozitiv în 2024 în China, Huawei fiind aşteptat să rămână principalul competitor, în timp ce tehnologiile mai avansate precum inteligenţa artificială şi ecranele pliabile atrag mai multă atenţie din partea consumatorilor”, a adăugat Wong.

Deci, cu ce provocări se confruntă Apple în a doua cea mai mare economie a lumii?

Revenirea Huawei

Anul trecut, Huawei a lansat un smartphone numit Mate 60, cu conectivitate 5G. Aceasta a fost o surpriză majoră pentru lume. Motivul este că în 2019 şi 2020, guvernul SUA a lovit Huawei cu numeroase sancţiuni care i-a oprit accesul la cipurile şi tehnologia necesare pentru 5G, care este internetul mobil de ultimă generaţie, cu descărcări super-rapide.

Sancţiunile, care au restricţionat şi accesul Huawei la software-ul Google, au paralizat efectiv afacerea cu telefoane a gigantului tehnologic chinez.

Huawei, care a fost cândva cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, a fost într-adevăr singurul oponent major al Apple în China în topul pieţei.

Odată ce telefoanele Huawei şi-au pierdut competitivitatea din cauza lipsei 5G şi a lipsei semiconductorilor de ultimă generaţie, clienţii au apelat la iPhone-uri.

Acum, cu Mate 60, Huawei vede primele semne ale unei renaşteri.

”Revenirea Huawei pe [piaţa] premium îi atrage înapoi pe dezertorii Huawei care au trecut la Apple, deoarece Huawei nu a putut lansa un smartphone 5G în ultimii trei ani”, a declarat Neil Shah, partener la Counterpoint Research, pentru CNBC.

În trimestrul patru al anului 2023, Huawei a revenit pe lista primilor cinci mari producători de smartphone-uri din China.

Concurenţă la vârf

Nu doar Huawei concurează Apple. Alte mărci autohtone, de la Xiaomi la Oppo, au ajuns încet pe piaţa high-end, dar la preţuri mai ieftine.

”Aceste dispozitive de ultimă generaţie nu numai că au preţuri competitive, începând predominant de la 3.999 RMB (563 USD), dar se laudă şi cu funcţii asemănătoare celor găsite în smartphone-urile premium. Această concurenţă sporită exercită presiune atât asupra modelelor mai vechi ale Apple, cât şi asupra modelelor de bază ale noii sale serii”, a spus Shah.

Prundenţa consumatorilor

Anul trecut, economia chineză s-a confruntat cu mai multe provocări, de la prăbuşiri în sectorul său imobiliar la cererea slabă a consumatorilor. Aceste provocări ar putea continua până în 2024 şi ar putea afecta încrederea consumatorilor. Dacă consumatorul chinez rămâne slab, acele modele high-end mai ieftine ar putea fi atractive.

”Cred că ceea ce vedeţi în China este un consumator cu efecte economice, care este obosit de propriul consum personal şi care se gândeşte pentru sine: Nu trebuie să plătesc pentru acest telefon când pot obţine o versiune mai ieftină a acestuia”, a declarat Josh Koren, fondatorul Musketeer Capital Partners, vineri, pentru CNBC.

Apple nu mai este cool?

Multă vreme, Apple a fost văzut ca un brand de lux în China, fiind atractiv în rândul publicului mai tânăr. Asta se poate schimba.

”Cred că marca Apple nu mai are acel luciu – nu are această reputaţie în rândul generaţiei Z”, a spus Koren.

În timp ce mulţi concurenţi, de la Samsung la Honor, au lansat smartphone-uri pliabile, Apple nu na făcut-o. Adesea nu este primul producător care lansează produse noi şi aşteaptă să vadă dacă o categorie ia avânt.

Mulţi producători de smartphone-uri vorbesc, de asemenea, despre funcţiile de inteligenţă artificială de pe dispozitivele lor, ceva ce Apple nu a făcut încă. Acest lucru i-a determinat pe mulţi să pună la îndoială inovaţia Apple în arena smartphone-urilor.

Koren a sugerat că acesta poate fi unul dintre motivele pentru care marca Apple suferă.

”Cred că, până când Apple va putea inova până la punctul în care să poată readuce reputaţia că a avea iPhone este o necesitate, va fi dificil”, a spus Koren.

La fel ca multe firme de tehnologie străine care operează în China, spectrul geopoliticii planează constant. Bloomberg, citând oameni familiarizaţi cu problema, a scris anul trecut că China a extins măsura de a ordona personalului agenţiilor guvernamentale şi firmelor susţinute de stat să nu mai aducă iPhone-uri şi alte dispozitive străine la lucru.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Mai 2024, 18:47
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
20 Mai 2024, 18:47 // Actual //  Lupu Eduard

Pe 18 mai 2024, Madison Park a găzduit un eveniment de business de amploare, „Talking Business”, organizat de Rare People, o agenție de consultanță în afaceri recunoscută pentru susținerea dezvoltării afacerilor locale. Evenimentul a reunit peste 450 de antreprenori, freelanceri și manageri de top, depășind așteptările și KPI-urile stabilite.

„Talking Business” a fost structurat în două blocuri mari de prezentări, fiecare axându-se pe subiecte esențiale pentru succesul în lumea afacerilor.

Blocul 1: Perspective și Strategii pentru Dezvoltarea Afacerilor

Primul bloc a cuprins prezentări de la cinci speakeri de renume:

Cristina Bulai, Fondatoare a Remax Central, a oferit perspective valoroase despre deschiderea și dezvoltarea unei afaceri prin francizare.
Dan Dima, Co-fondator al DAD for Business, a abordat conceptul de Unit Economy și motivele pentru care unele afaceri din Moldova nu ating succesul dorit.
Alexei Munteanu, Marketing Director la Viorica Cosmetic, a explorat noile tendințe și strategii în marketingul contemporan.
Andrei Haret, Fondator al Marketingo, a discutat despre utilizarea inteligenței artificiale și automatizării în marketing.
Alex Timofte, Fondator al Active Digital, a prezentat soluții digitale pentru revoluționarea gestionării afacerii.

Blocul 2: Soluții și Strategii pentru Finanțare și Creștere

Al doilea bloc a adus în atenție alte șase prezentări captivante:

Mihail Popescu, Fondator al Rare People, a provocat publicul cu tema „2024 angajați tot mai puțini și mai slabi. Ce facem?”.
Badan Vladimir, Head of Marketing la Rabota.md, a împărtășit secretele pentru crearea anunțurilor de angajare eficiente.
Eva Pogor, Fondatoare și CEO la Investitii.md, a prezentat principalele proiecte de finanțare pentru dezvoltarea afacerii.
Olga Melniciuc, CEO la Startup Moldova, a oferit soluții pentru finanțare alternativă și inovatoare.
Alina Andriuță, Consultant de Afaceri și autor al cărții „Cum să construiești un departament de vânzări”, a discutat despre erorile grave în creșterea și scalarea afacerii.
Ruslan Cojocaru, Fondator al Tucano Coffee Moldova și al Oliva Restaurant, a dezvăluit strategii pentru menținerea unui echilibru între viața profesională și cea personală.

De asemenea, Tudor Darie, Fondator al Fagura, a prezentat un program inovativ pentru femei, „Cashback pentru susținerea afacerilor conduse de femei”.

Paneluri de Discuții și Networking

Fiecare bloc s-a încheiat cu un panel de discuții, oferind participanților oportunitatea de a adresa întrebări directe către speakeri și de a primi răspunsuri inspiraționale și practice.

Evenimentul a fost un succes răsunător, confirmând importanța unor astfel de întâlniri pentru comunitatea de afaceri din Republica Moldova. Organizat de Rare People, „Talking Business” a demonstrat încă o dată necesitatea și beneficiile schimbului de cunoștințe și experiențe între profesioniști.

Pentru cei care nu au reușit să participe la eveniment, organizatorii pun la dispoziție înregistrările prestațiilor speakerilor, accesibile prin completarea formularului https://forms.gle/W55Am3TShSSBUNg37

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău