Stațiune din Spania impune noi reguli: interzice îmbrăcămintea nepotrivită, muzica tare și petrecerile care lasă gunoi

01 Iun. 2024, 08:29
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Iun. 2024, 08:29 // Actual //  bani.md

Autorităţile din staţiunea spaniolă Platja d’Aro încearcă să limiteze comportamentele antisociale ale turiştilor, prin ipostazele vizate figurând umblatul pe străzi în lenjerie intimă sau afişând păpuşi gonflabile, informează DPA, preluată Agerpres.

Noile reguli adoptate de municipalitatea catalană de pe Costa Brava au ca scop limitarea exceselor turismului de petrecere.

Contravenienţii se pot aştepta la amenzi cuprinse între 300 şi 1.500 de euro, dacă ordonanţa municipală va primi aprobarea finală. Măsurile sunt prevăzute să intre în vigoare la sfârşitul lunii iunie.

Platja d’Aro va interzice pe viitor şi îmbrăcămintea nepotrivită, muzica excesiv de tare şi adunările deranjante, precum şi petrecerile care lasă în urma lor gunoi pe străzi.

În plus, nu va mai fi permisă plimbarea fără o cămaşă sau în bikini în zonele aflate departe de plajă, a relatat ziarul ABC, alături de alte media.

Platja d’Aro este o destinaţie populară pentru petreceri, cei 10.000 de locuitori ai săi găzduind până la 150.000 de turişti în fiecare zi în timpul sezonului estival.

“Nu este vorba despre interzicerea petrecerilor de burlaci, nu putem face asta”, a declarat primarul Mauricio Jimenez citat de ziarul El Periódico. “Dar ceea ce putem interzice, reglementa şi sancţiona este comportamentul deranjant în spaţiile publice”, a precizat el.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 09:54 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cele mai faimoase logouri din lume au pornit, adesea, de la idei croite pe fugă. Este și cazul „swoosh-ului” Nike, creat în 1971 de studenta Carolyn Davidson pentru doar 35 de dolari — un preț simbolic pentru o marcă ce avea să atingă, cinci decenii mai târziu, o capitalizare de aproape 2 trilioane de dolari.

Istoria a fost rememorată de PR-experta și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziab­lina, care a subliniat cât de neașteptate pot fi scânteile de geniu. În plină criză de identitate, profesorul de contabilitate Phil Knight — pe atunci co-fondator al Blue Ribbon Sports, distribuitor al pantofilor japonezi Onitsuka Tiger — a realizat că parteneriatul cu furnizorul din Japonia se apropie de final. Soluția: lansarea unei linii proprii de încălțăminte sport, cu producție deja contractată într-o fabrică din Mexic, dar fără nume și fără logo.

Knight i-a cerut lui Davidson, studentă la design grafic, o idee „măcar acceptabilă” de simbol care să fie aplicat rapid pe cele 300 de perechi aflate pe banda de producție. Dintre câteva schițe, singura care a trezit interes a fost o bifă fluidă — interpretată fie ca aripa zeiței grecești Nike, fie ca un semn de validare. Entuziasmul a fost modest, însă constrângerile de timp au consfințit alegerea.

Numele Nike a venit la scurt timp, propus de angajatul Jeff Johnson, inspirat de un vis în care îi apăruse zeița victoriei.

Astăzi, „swoosh-ul” întruchipează viteză, victorie, mișcare continuă și spirit de aprobarea („bifa” universală). Carolyn Davidson a colaborat încă o perioadă ca freelancer, apoi a părăsit profesia. În 1983, compania i-a mulțumit oficial: i-a oferit un inel cu logo-ul și un pachet consistent de acțiuni, gest care i-a asigurat confortul financiar.

Ziab­lina notează că logouri legendare au avut adesea începuturi similare: Apple a simplificat obsesiv simbolul mușcat al mărului pentru a transmite accesibilitate, iar Rolling Stones au ales faimoasa limbă scoasă într-un spirit de rebeliune. Lecția, spune experta: „Uneori inspirația lovește într-un taxi, la o prelegere sau într-un moment de revoltă — iar acea scânteie poate construi o identitate de miliarde”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO