Rosneft şi Lukoil îşi vor reduce exporturile de petrol din portul Novorossiisk de la Marea Neagră

05 Iul. 2024, 10:45
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
05 Iul. 2024, 10:45 // Slider //  bani.md

Companiile petroliere ruseşti Rosneft şi Lukoil îşi vor reduce semnificativ exporturile de petrol din portul Novorossiisk de la Marea Neagră, în luna iulie, pe măsură ce companiile au reluat operaţiunile la rafinăriile lor, au declarat pentru Reuters două surse din apropierea acestui dosar.

Calculele Reuters arată că livrările de petrol din portul Novorossiisk ale Rosneft şi Lukoil vor scădea cu aproximativ 220.000 de barili pe zi în luna iulie, comparativ cu luna trecută.

Potrivit surselor, în cazul firmei Rosneft, exporturile de petrol din portul Novorossiisk ar urma să scadă până la 620.000 de tone în luna iulie, de la 1,06 milioane de tone în luna iunie, în condiţiile în care rafinăria sa de la Tuapse ar urma să reia operaţiunile în cursul acestei luni.

În cazul Lukoil, sursele au dezvăluit că exporturile de petrol din portul de la Marea Neagră ar urma să scadă până la 190.000 de tone în luna iulie, de la 580.000 de tone luna trecută. Aceasta după ce Lukoil a pornit o unitate importantă de distilare la rafinăria sa NORSI, a patra cea mai mare din Rusia, după un atac cu drone în luna martie.

Cantitatea totală de petrol care ar urma să fie exportată din portul Novorossiisk de la Marea Neagră ar urma să scadă în luna iulie până la 1,8 milioane de tone, de la 2,9 milioane de tone în luna iunie.

Per total, exporturile de petrol ale Rusiei din porturile sale vestice ar urma să scadă în luna iulie, comparativ cu luna iunie, pe fondul funcţionării mai îndelungate a rafinăriilor şi promisiunilor Moscovei de a respecta reducerile de producţie convenite în cadrul OPEC+.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală