SRL Gările Auto Moderne – plângere la CNA: Rezilierea unilaterală a contractului va provoca prejudicii incomensurabile

20 Aug. 2024, 11:53
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
20 Aug. 2024, 11:53 // Actual //  bani.md

SRL Gările Auto Moderne a depus o plângere la CNA în legătură cu acțiunile ilegale de preluare a gărilor și stațiilor autor. În plângerea adresată se spune că rezilierea unilaterală a contractului va provoca prejudicii incomensurabile atât pentru reclamantă cât și pentru beneficiarii serviciilor de autogară.

„La data de 17.12.2018 Agenția Proprietății Publice, în calitate de partener public, a încheiat cu SRL,,Gările Auto Moderne”, în calitate de partener privat, contractul nr. 3/9 privind modernizarea şi eficientizarea activității ÎS „Gările și Staţiile Auto”. Contractul de parteneriat public-privat privind modernizarea şi eficientizarea activității Î.S. „Gările şi Staţiile Auto” este înregistrat la organul teritorial cadastral, la fel şi în alte Registre şi la organizaţii/instituţii, se arată în plângerea depusă la CNA de către cu SRL,,Gările Auto Moderne”, se arată în plângerea SRL Gările Auto Moderne.

Modalitatea de realizare a parteneriatului public-privat este operarea serviciilor şi activelor Î.S.,,Gările şi Staţiile Auto” prin atragerea capitalului privat, asigurând recuperabilitatea investiţiilor prin modelul Construcţie-Operare-Transfer, conform dispoziţiilor prevăzute la art. 19 alin. (1) lit. c) din Legea cu privire la parteneriatul public-privat, nr. 179 din 10.07.2008.

Conform pct. 2.3, obiect al contractului de parteneriat public-privat, îl constituie serviciile de interes public în domeniul transportului rutier, prestate utilizatorilor autogărilor, orientate spre accesibilitatea, siguranța, şi calitatea deservirii călătorilor şi operatorilor de transport auto, precum şi activele ÎS,,Gările şi Staţiile Auto”, ce aparțin cu drept de proprietate, gestiune economică, aflate în posesie, folosință sau locațiune, cu excepția creanțelor, activelor financiare şi datoriilor. Prin urmare, reclamantul gestionează în totalitate infrastructura şi serviciile de deservire a călătorilor şi operatorilor de transport auto.

Potrivit investitorului, o eventuală executare rezoluțiunii unilaterale a contractului, constatată ulterior ilegală, va provoca prejudicii incomensurabile atât pentru reclamant cât și pentru beneficiarii serviciilor de autogară. Or, procesul de transmitere a activelor către un alt operator şi/sau Agenție, ar putea fi ireversibil pentru ambii parteneri.

Conform raportului privind rezultatele inspectării financiare tematice efectuate la SRL ,,Gările Auto Moderne” din data de 07.06.2024, se atestă că partenerul privat a investit pînă la 17.05.2022, în modernizarea gărilor şi stațiilor auto, suma considerabilă de aproximativ 120 000 000 lei.

Este important de menționat că APP a emis pe 17.05.2022 notificarea nr. 09-05-3132, declarând rezoluțiunea contractului nr. 3/09 din 17.12.2018, începând cu 20.08.2022, pe baza unui pretext privind neexecutarea obligației de prezentare a garanției de bună execuție. Această garanție ar fi trebuit să fie emisă de o bancă comercială sau o companie de asigurare pentru anul investițional trei, cu o valabilitate de 2 ani.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală