Ștefan Gligor, declarație tranșantă despre licitația de la Aeroport: O chestie care devine suicidală pentru guvernare

11 Sept. 2024, 10:22
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Sept. 2024, 10:22 // Actual //  bani.md

Licitația spațiilor comerciale de la aeroport a devenit o parodie, o chestiune nocivă, care devine suicidală pentru actuala guvernare, consideră liderul Partidului Schimbării, Ștefan Gligor, În opinia politicianului, nu e mare știință să dai în chirie niște spații și să le administrezi, iar la mijloc ar fi vorba despre un interes ascuns.

„Este un subiect toxic, care generează dezbateri despre eventuale scheme de corupție, alimentează reputația și discuțiile în jurul lui Andrei Spînu ca ministru al Infrastructurii. Este o chestie nocivă, care devine suicidală pentru actuala guvernare. Această licitație trebuie anulată. Nu e mare știință să dai în chirie niște spații și să le administrezi.

Tot mai mult ne face să bănuim de această încăpățânare de a da aceste spații în chirie că există un interes ascuns și că cele mai interesante active din componența întreprinderii respective se doresc a fi detașate și date cuiva pe mâna a treia, în loc statul să beneficieze de aceste venituri. În această situație, această licitație trebuia demult să fie anulată și să implementeze o reorganizare a modului în care este organizat aeroportul”, a declarat Ștefan Gligor, în cadrul emisiunii „Rezoomat” de la Realitatea TV.

Gligor a mai punctat că, după revenirea aeroportului în gestiunea statului, se atestă o înrăutățire a activității gării aeriene.

„Din momentul în care s-a preluat aeroportul de la Șor, noi vedem, de fapt, o înrăutățire a activității acestei instituții. Avem sute și mii de plângeri de la cetățeni care sunt nevoiți să stea afară în soare și în ploaie, pentru că în premieră, ca și cum pentru securitatea lor, acești oameni sunt ținuți afară. Aceste lucruri nu dau bine. Și este vorba despre zeci de mii de cetățeni care beneficiază de serviciile aeroportului.

Chiar și din punct de vedere cinic, politic, electoral, dacă vreți, e o chestie absolut dubioasă. Eu nu înțeleg de ce guvernarea face acest lucru. Este o antireclamă activă. O campanie electorală anti-PAS extrem de activă și insistentă – acest exemplu de administrare a aeroportului și a acestei licitații, care a devenit o parodie”, a mai spus liderul Partidului Schimbării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

08 Nov. 2025, 11:25
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Ursu Victor
08 Nov. 2025, 11:25 // Oameni şi Idei //  Ursu Victor

În peste 17 ani de activitate, compania Azamet a parcurs un drum impresionant — de la un mic magazin de familie din Cazaclia, raionul Ceadîr-Lunga, la un grup de companii care distribuie peste 50 de branduri internaționale și deține propria linie de producție. Astăzi, Azamet este membră a Asociației Europene a Distribuitorilor și Producătorilor (ESMA), o recunoaștere a standardelor europene de calitate și profesionalism la care a ajuns o afacere pornită dintr-un sat din sudul Moldovei, scrie modernbayer.md.

Fondatoarea companiei, Valentina Uzun, vorbește despre începuturile, provocările și ambițiile care au transformat Azamet într-un jucător important al pieței FMCG din Republica Moldova.

„Am început în 2007, cu un mic magazin de retail în satul natal. În câțiva ani, am deschis filiale în centrul și nordul țării, ceea ce ne-a permis să devenim distribuitor național. Primul brand importat a fost Lukas, o companie ucraineană cu care colaborăm și astăzi”, povestește Valentina Uzun.

În 2016, aderarea la ESMA a fost un pas decisiv pentru companie. „Apartenența la o asociație europeană ne-a oferit acces la o rețea globală de distribuitori și la o nouă perspectivă — aceea de a crea tendințe pe piață, nu doar de a le urma.”

Fosta jurnalistă spune că a ales calea afacerilor din nevoia de independență și echilibru. „Am renunțat la presă într-o perioadă în care valorile societății se schimbau. Antreprenoriatul mi s-a părut o cale mai sigură și mai liberă. În FMCG am văzut stabilitatea: oricâte crize ar fi, oamenii vor avea mereu nevoie de produsele de bază.”

50 de branduri și o filozofie bazată pe încredere
Astăzi, Azamet colaborează cu peste 50 de mărci internaționale. „Alegem parteneri care cred în creșterea comună și gândesc pe termen lung. Afacerile se construiesc pe încredere și pe relații umane, nu doar pe cifre”, explică Uzun.

Compania are depozite la Chișinău, Bălți și Ceadîr-Lunga, iar din 2024 gestionează livrările printr-un centru logistic unic și un sistem cross-docking, care permite distribuția în 24 de ore în toată țara. Azamet a implementat și soluții digitale moderne: gestionarea automată a comenzilor, sistem Warehouse Management și Transport Management System, plus un tablou de bord Power BI pentru vânzări, marketing și finanțe.

Dincolo de distribuție, compania investește în producție proprie, prin Azamet Pro, specializată în uleiuri presate la rece din semințe și nuci. „Exportăm în Germania, Franța, Ungaria, Țările Baltice, Belarus și Anglia, iar valoarea exporturilor atinge 1 milion de euro anual. Urmează extinderea pe piețele Benelux, Scandinavia, Elveția și Israel”, spune fondatoarea.

Azamet are 346 de angajați, dintre care mulți lucrează încă din primele zile ale companiei. „Nucleul echipei a crescut odată cu noi. Loialitatea, respectul și valorile comune sunt baza culturii noastre corporative”, afirmă Valentina Uzun.

Pentru următorii ani, Azamet mizează pe diversificare: dezvoltarea categoriilor Healthy Food, Canned Food și Asian Food, investiții într-o nouă infrastructură de producție și consolidarea brandului Biateca pe piața europeană. În paralel, Valentina Uzun își propune să creeze o Asociație a Distribuitorilor FMCG din Moldova, după modelul ESMA.

„Am demonstrat că o afacere mare se poate construi dintr-un sat mic, dacă este făcută cu pasiune, muncă și valori umane. Acesta e adevăratul capital al unei companii”, concluzionează fondatoarea Azamet.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII