De pe stradă, pe scena mare de la Arena Chișinău. Povestea tânărului de 15 ani, care a ajuns să cânte cu Dara la Razyob

05 Aug. 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
05 Aug. 2024, 18:49 // Actual //  bani.md

Și-a început cariera la 13 ani, cântând la chitară, deși la școală studia vioara. Talentul său a fost remarcat de către o cunoscută artistă, care la un concert de-al său l-a invitat să cânte pe scenă alături de ea. Este vorba de Mihai Ceban, un tânăr de 15 ani care ne-a povestit cum de la un simplu puști a cărui scenă era strada, a ajuns să fie recunoscut prin oraș și să ofere autografe.

Mihăiță, așa cum îl dezmiardă publicul, ne-a relatat despre primele sale prestații, care de altfel au fost în subteranele din Chișinău, dar și câți bani reușește să facă tânărul într-o zi.

Am început din subterană, că m-au motivat niște oameni pe atunci. Am plecat la mama și i-am spus că aș vrea să cânt pe stradă. Atunci ea s-a uitat la mine și unica ce m-a întrebat, a fost dacă nu mi-e rușine. Au fost cazuri când am făcut și peste o mie, și peste două mii, și peste trei mii de lei într-o zi”, afirmă puștiul.

Întrebat despre oportunitatea de a cânta alături de DARA pe una dintre cele mai mari scene din țară, Mihai ne-a povestit că totul a început pe rețelele de socializare, când un cover de-al său a atras atenția artistei. Aceasta l-a contactat, impresionată de talentul său și i-a promis că vor colabora în viitorul apropiat, lucru care s-a întâmplat, atunci când Mihai se aștepta cel mai puțin.

„Aici eram când m-a filmat o doamnă și m-a pus la ea pe story. Dara a văzut și mi-a scris. După concert a fost o schimbare radicală. Eu mergeam pe stradă, pe mine mă recunoșteau oamenii, îmi cereau poze, autografe”, mai povestește Mihăiță.

Reportajul a fost realizat de către Vlada Ciorici, una dintre participantele Programului de Internship în Jurnalismul TV şi Online, desfăşurat în cadrul Grupului Media Realitatea. Programul de instruiri pentru viitorii jurnalişti este organizat de Rlive TV în parteneriat cu Direcția generală educație, tineret și sport și Centrul Municipal de Tineret Chișinău sub egida Primăriei municipiului Chișinău.

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII