Agenția pentru Eficiență Energetică anunță încheierea concursului ,,Eu știu să folosesc rațional Energia”

01 Iun. 2021, 11:59
 // Categoria: Actual // Autor:  Otilia Cotruța
01 Iun. 2021, 11:59 // Actual //  Otilia Cotruța

În contextul Zilei Internaționale a Copilului, Agenția pentru Eficiență anunță încheierea concursul ,,Eu știu să folosesc rațional Energia”, lansat la sfârșitul lunii martie, în colaborare cu o rețea de magazine.

Ne bucurăm să comunicăm, că la concurs au participat în jur de 400 de copii, din diferite localități: Chișinău, Șoldănești, Dondușeni, Criuleni, Edineț, Telenești, Ungheni, Ialoveni, Vulcănești, Cahul, Rezina, Strășeni, Anenii Noi, Bălți, Sîngerei, Ștefan Vodă, Drochia. Comisia apreciză receptivitatea și interesul manifestat de către copii pentru participarea la prima ediție a acestui concurs și anunță că după jurizare, rezultatele vor fi făcute publice.

Amintim că concursul este la a I-a ediție și are scopul de a stimula copiii să-și expună viziunea despre eficiența energetică și sursele de energie regenerabilă și de a promova și valorifica potențialul creativ al copiilor pentru a realiza lucrări inspirate, se menționează în comunicatul AEE.

Toți copii vor primi diplome de participare, iar cele mai reușite lucrări desemnate de juriu, vor fi premiate cu:

  • Premiul I Gift Card Enter în sumă de 1500 MDL;
  • Premiul II Gift Card Enter în sumă de 1000 MDL;
  • Premiul II Gift Card Enter în sumă de 500 MDL.

Pentru a face cunpștință cu lucrările copiilor, urmăriți imaginile publicate pe site-ul AEE.

Agenția pentru Eficiență Energetică adresează felicitări tuturor participanților la concurs și îi încurajăm să creeze în continuare lucrări, astfel, arătând prin  viziunea lor, metodele de eficiență și schimbând atitudinea comunității față de importanța valorificării surselor de energie regenerabile.

Realitatea Live

26 Sept. 2021, 10:16
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
26 Sept. 2021, 10:16 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Piața artei nu înseamnă doar a vizita câteva expoziții, de a vedea câteva tablouri sau sculpturi, ci este și un sector economic plin de oportunități de business.

WallStreet.ro a vorbit cu Ioana Ciocan, directoarea și inițiatoarea Art Safari, care organizează unele dintre cele mai importante expoziții și evenimente de artă de la noi. Astfel, s-a aflat că această industrie poate genera bani frumoși, dacă ești atent la unele aspecte, mai ales că în ultimii ani au apărut unele schimbări.

Potrivit directoarei Art Safari, în prezent, oamenii sunt mai conectați decât oricând la lumea artei, grație expansiunii social media și a mijloacelor de comunicare online.

Cumpărarea de artă online, din oricare colț al lumii, a devenit posibilă. Motivațiile cumpărării de artă pe timp de pandemie sunt de la pasiune până la investiții pe termen lung. Arta poate reprezenta o afacere de succes. O afacere foarte bine structurată, care depinde de experiența, preferințele, gusturile celor implicați. Piața de artă e la fel ca oricare alta, dar are o particularitate – mizează pe opere, pe lucrări de artă. Finalitatea este aceeași: profitul”, a explicat Ioana Ciocan pentru WallStreet.ro.

Directoarea Art Safari a mai spus că arta poate fi profitabilă chiar și într-o țară precum România, dar trebuie să fii atent.

Arta poate fi un business foarte bun, dacă îți alegi un consilier bun, spune Ioana Ciocan.

„Arta se cumpără în primul rând cu inima. Colecționarii creează legături imediate cu o operă. Investiția în artă poate fi extrem de profitabilă în România, mai ales dacă știi ce și cum să alegi de aceea este bine să fii informat, să apelezi la un consultat de artă. Să vizitezi cât mai multe expoziții, muzee.

Așadar, dacă ai bani să investești în artă trebuie să:

  • cunoști preferințele, gusturile celor implicați într-o tranzacție;
  • să fii informat în legătură cu operele de artă, cu numele artiștilor vandabili și populari;
  • să vizitezi cât mai multe expoziții și muzee;
  • nu în ultimul rând, să-ți găsești și un consultat de artă.

Orice este de vânzare, iar cumpărătorii se găsesc în toate categoriile

Ioana Ciocan spune că în artă orice este de vânzare, operele de artă putând lua multe forme, iar prețurile variază în funcție de renumele artistului.

E vandabil orice își dorește clientul. Poate fi grafică, sculptură, tablouri. Cel mai scump tablou vândut vreodată în România la o licitație este tabloul «Țărăncuță cu basma albă» al lui Nicolae Grigorescu. Suma? 340.000 de euro.

Opera a fost expusă și la Aeroportul Internațional Henri Coandă în cadrul Art Safari Aeroport Museum. O lucrare record ca aceasta reprezintă o investiție sigură, ea se vinde oricând la licitație în România sau în străinătate”, ne-a mai spus Ioana Ciocan.

Potrivit Ioanei Ciocan, clienții sunt din diferite domenii.

„Clienții de artă și investitorii provin din toate categoriile: de la studenți care sunt îndrăgostiți de artă până la bănci, iar sumele investite variază de la 100 euro până la 1 milion de euro sau recordul mondial Salvator Mundi DaVinci 450 milioane de euro”, a mai spus inițiatoarea Art Safari.

 

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală