Am putea avea un nou vaccin anti-COVID. Serul dezvoltat de Sanofi are o eficacitate de aproape 100% după a doua doză

17 Mai 2021, 18:40
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
17 Mai 2021, 18:40 // Actual //  MD Bani

Sanofi și GSK au dezvoltat un vaccin împotriva COVID-19 care rezintă rezultate bune în primele etape ale testelor clinice, ceea ce le va permite să treacă la testele clinice de fază avansată. Are o eficacitate de aproape 100% după a doua doză, la toate grupele de vârstă.

Rezultatele interimare ale fazei a II-a au arătat apariții de anticorpi de 95% – 100% după a doua doză la toate grupele de vârstă, adică 18 – 95 de ani, la toate dozele, cu o toleranță acceptabilă și fără probleme de siguranță, a transmis Sanofi. Faza a III-a va începe în următoarele săptămâni și va implica peste 35.000 de persoane, cu speranța că vaccinul va fi aprobat până în trimestrul patru, scrie Aleph News.

Așadar, s-ar putea ca la finalul anului să avem un nou vaccin anti-COVID. Întârzierea vine după ce, anul trecut, un studiu pe om a condus la un răspuns imunitar insuficient. Până acum, Sanofi a încheiat acorduri de achiziție cu SUA, Uniunea Europeană, Canada și Marea Britanie, dar și cu programul COVAX al Organizației Mondiale a Sănătății.

Vaccinul funcţionează pe bază de proteină recombinată adjuvantă, adică o tehnologie folosită de mult timp în lupta împotriva gripei. Vaccinul este termostabil, adică un vaccin mai practic, şi nu este nevoie de condiții speciale de depozitare.

Sanofi dezvoltă, de asemenea, un al doilea vaccin împreună cu societatea americană Translate Bio, care are la bază tehnologia mai recentă a ARN-ului mesager, folosită în vaccinurile Pfizer-BIoNTech şi Moderna.

Realitatea Live

10 Dec. 2024, 15:13
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
10 Dec. 2024, 15:13 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Industria globală a aviației este proiectată să obțină un profit net de 36,6 miliarde de dolari în 2025, depășind ușor estimările pentru anul 2024, a anunțat Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA). Această performanță va fi impulsionată de scăderea prețurilor la combustibil și de o gestionare eficientă a costurilor, Rtă datele IATA.

Numărul pasagerilor este estimat să crească cu 6,7%, ajungând la 5,2 miliarde în 2025, iar veniturile totale ale industriei ar putea depăși, pentru prima dată, pragul de 1 trilion de dolari, până la 1,007 trilioane de dolari, o creștere de 4,4% față de 2024.

Profitul operațional este estimat la 67,5 miliarde de dolari, iar cheltuielile totale ale industriei ar putea atinge 940 miliarde de dolari în 2025.

În cadrul unei conferințe de presă, Willie Walsh, directorul general al IATA, a remarcat creșterea semnificativă a pieței aviației în India, subliniind importanța conectivității aeriene pentru sprijinirea dezvoltării economice. India și China rămân printre piețele de aviație internă cu cea mai rapidă creștere.

Conform IATA, marja de profit net pentru 2025 este estimată la 3,6%, în creștere ușoară față de 3,3% în 2024. Profitul net per pasager va ajunge la 7 dolari, mai mic decât vârful de 7,9 dolari înregistrat în 2023, dar peste valoarea de 6,4 dolari prognozată pentru 2024.

În regiunea Asia-Pacific, profitabilitatea va înregistra o ușoară îmbunătățire datorită cererii puternice și a creșterii gradului de ocupare a aeronavelor.

La nivel global, tariful mediu al biletelor de avion, inclusiv taxele suplimentare, este prognozat să fie de 380 de dolari, cu 1,8% mai mic decât în 2024.

Prețul mediu al combustibilului pentru avioane este estimat la 87 de dolari pe baril în 2025, în scădere față de 99 de dolari pe baril în 2024. Cheltuielile totale pentru combustibil ale companiilor aeriene vor fi de 248 miliarde de dolari, o scădere de 4,8%, chiar dacă volumul consumului de combustibil va crește cu 6%, până la 107 miliarde de galoane.

Cu toate acestea, IATA avertizează asupra provocărilor legate de lanțurile de aprovizionare, infrastructura deficitară, reglementările stricte și creșterea taxelor. În plus, companiile aeriene vor resimți o presiune financiară suplimentară, pe măsură ce vor epuiza beneficiile fiscale asociate pierderilor din perioada pandemiei.

Această proiecție evidențiază eforturile industriei aeriene de a-și reveni complet după pandemie și de a investi în tehnologii sustenabile pentru un viitor mai verde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală