Piața auto din Republica Moldova are o mai mare libertate în privința importurilor de automobile, având în vedere faptul că nu aparține Uniunii Europene și nu este obligată să respecte restricțiile de emisii, de siguranță sau de alte echipamente impuse de UE.
Din acest motiv, moldovenii pot cumpăra motorizări care nu sunt disponibile în alte țări din UE și, în același timp, au la dispoziție versiuni mai ieftine, ca urmare a inexistenței unora dintre echipamentele standard.
După doi ani în care a fost depășită de Toyota, pe piața din Republica Moldova, Dacia revine pe primul loc în vânzările de automobile noi, potrivit datelor de comercializare a autoturismelor noi.
Marca românească Dacia a reușit în acest context să-și majoreze vânzările, bazate în special pe comenzile existente din 2022, cu o creștere a ritmului livrărilor pe măsură ce criza de semiconductori s-a diminuat. Dacia a vândut 262 de autoturisme în primele trei luni ale anului, revenind pe prima poziție în clasamentul celor mai vândute mărci auto, peste Toyota, care a fost liderul pieței locale în ultimii doi ani.