Avia Invest despre „prima reparație a pistei principale”: Aceste lucrări au fost efectuate inclusiv de concesionar

07 Sept. 2023, 13:24
 // Categoria: Comercial // Autor:  MD Bani
07 Sept. 2023, 13:24 // Comercial //  MD Bani

Ca răspuns la postarea domnului Spînu care  în locul unor fapte concrete, continuă să se promoveze prin așa-numita „prima reparație a pistei principale din anul 1987” pe Aeroportul Internațional Chișinău, dorim să anunțăm următoarele:

 

Eliminarea denivelărilor, ameliorarea  tensiunii dintre plăcile de beton, îndepărtarea urmelor cauciucurilor aeronavelor, aplicarea marcajelor – sunt lucrări obligatorii, efectuate anual pentru reparația curentă a pistei. Avia Invest, în calitate de concesionar, realiza aceste lucrări în fiecare an pe Aeroportul Internațional Chișinău, și începând cu 17 iulie 2015, împreună cu cunoscuta companie austriacă Strabag Grup în cooperare cu biroul de proiectare elvețian IntairplanGmbH a început reconstrucția de la zero a unui segment din pista de bază, care a și fost dat în exploatare pe 15 noiembrie 2016.

Ca urmare a lucrărilor  efectuate, lățimea pistei a fost mărită de la 45 de metri la 60 de metri și capacitatea portantă a acesteia a fost crescută semnificativ (coeficientul a fost mărit de la 51 la 70). De asemenea, s-au efectuat lucrări de schimbare și modernizare a sistemului de iluminare a pistei de decolare și aterizare, ceea ce a sporit siguranța aterizării aeronavelor, mai ales în condiții de vizibilitate redusă de la categoria II la III. Aceste inovații fac posibilă primirea aeronavelor de o capacitate mai mare.

Pentru a realiza o reconstrucție de înaltă calitate a pistei principale, Avia Invest a construit o nouă pistă. Această condiție nu a fost prevăzută în contractul de concesiune. Această decizie a fost luată din necesitatea  asigurării  siguranței zborurilor și menținerea continuității operării  neîntrerupte a rutelor aeriene  pe Aeroportul Chișinău. Astfel, datorită acțiunilor Avia Invest, astăzi Aeroportul Internațional Chișinău are două piste de decolare și aterizare, ceea ce permite efectuarea anuală a lucrărilor de întreținere a pistei principale fără întreruperea sau stoparea zborurilor.

La rândul nostru, dorim să mulțumim companiilor Strabag Grup, IntairplanGmbH, precum și unui număr de întreprinderi autohtone pentru munca și efortul comun depus. Grație investițiilor realizate de Avia Invest, Aeroportul Internațional Chișinău îndeplinește toate cerințele internaționale privind calitatea și siguranța zborurilor, primind neîntrerupt aeronave de diferite tipuri, inclusiv șefi de stat și misiuni internaționale.

Informații mai detaliate pe această temă pot fi găsite pe site-ul AIC airport.md , la rubrica „Istoricul aeroportului” , precum și pe următoarele link-uri:

https://www.mold-street.com/?go=news&n=5307

https://protv.md/actualitate/a-fost-inaugurat-primului-segment-din-pista-reconstruita-a-aeroportului—1680791.html

https://www.privesc.eu/widget/live/71166

http://curentul.md/stiri/lucrarile-de-reconstructie-a-primului-segment-al-pistei-aeroportului-chisinau-au-fost-finalizate.html

https://706172616e74657a65.ultracdn.net/news/reconstructia-pistei-de-baza-de-pe-aeroportul-chisinau-este-in-toi.-costul-total-al-proiectului-se-ridica-la-17-milioane-de-euro

P.

 

Realitatea Live

21 Nov. 2025, 16:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
21 Nov. 2025, 16:28 // Actual //  Grîu Tatiana

Linia electrică care unește sudul Moldovei cu Centrala de la Cuciurgan va rămâne operațională și după punerea în funcțiune, în această iarnă, a noii linii Vulcănești–Chișinău. Precizarea a fost făcută de ministrul Energiei, Dorin Junghietu, în cadrul unei emisiuni TV, care a subliniat că vechea infrastructură nu va fi tăiată sau scoasă din uz.

„Linia va rămâne in picioare, nu va fi tăiată sau dată la fier vechi, deși are o vechime mai mare. Linia de la Vulcănești la MGRES va rămâne. Centrala de la MGRES este un nod energetic esențial, conectat inclusiv cu sudul Ucrainei. Fluxurile energetice vor continua să circule, dar noi nu mai luăm niciun kilowatt de acolo”, a declarat ministrul.

Potrivit lui, în prezent, Centrala de la Cuciurgan produce energie electrică doar pentru regiunea transnistreană.

„Produc energie necesară doar pentru consumul local, între 2 și 2,8 milioane de metri cubi. Sunt 12 blocuri energetice dintre care funcționează doar 8. Corespunzător la capacitatea centralei doar un bloc este funcțional acum prin care se asigură necesarul de energie și stabilitatea în rețea”, a explicat Junghietu.

Construcția liniei de transport Vulcănești-Chișinău a început în aprilie 2024, iar acum câteva zile s-a anunțat că a fost instalat ultimul stâlp. În următoarele 60 de zile linia va fi energizată treptat, fiind verificată funcționalitatea și siguranța acesteia. Cheltuielile de construcție, potrivit ministrului Energiei, ajung la 60 de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII