Campionii naționali ai CBC: De ce au învins echipele justlikethis.design și BOLD

25 Mai 2021, 10:28
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Otilia Cotruța
25 Mai 2021, 10:28 // Bani și Afaceri //  Otilia Cotruța

Cupa Businessului Creativ (CBC) și-a desemnat cei doi campioni naționali. Astfel în finala internațională din Danemarca vor reprezenta Republica Moldova două echipe:

justlikethis.design – câștigătorul desemnat pentru anul 2020 și

BOLD – pentru anul 2021.

CBC este competiția dedicată antreprenorilor din domeniul industriilor creative, care caută idei inovative și revoluționare cu potențial de piață. Pentru ediția din acest an s-au înscris 17 concurenți, dintre aceștia doar șapte au ajuns în finală și anume:

  • design– platformă de design a materialelor promoționale pentru fermieri,
  • ARTTATITOStudio de art-terapie pentru persoanele cu boli mintale,
  • Primal Tech– Îmbrăcăminte inovativă pentru activități exreme,
  • Tripflow– Platformă inovativă de co-organizare a călătoriilor,
  • Feniya– Platformă colaborativă pentru de promovare a antreprenoriatului feminin sustenabil,
  • BOLD– Platformă online dedicată NEW MEDIA ART în comunicarea de brand și marketingul experiențial,
  • Moldoways– Proiect de promovare a turismului și produselor moldovenești prin diaspore.

Juriul a evaluat finaliștii după următoarele criterii:

  • Creativitatea,cât de creativă este ideea, se potrivește bine pentru industriile creative, cât de inovatoare este în termeni de produse sau servicii, relații sociale, abordarea clientului, cum vă angajați pe clienți, cum vă bazați pe abilitățile creative pentru a dezvolta idea de afacere.
  • Potențialul de piață: ideea este scalabilă, apți pentru e recepționa investiții/discuta cu investitorii, cât de dificil este de copiat idee, noi piețe de desfacere, proprietate intelectuală relevantă
  • Executarea afacerii: aveți o echipă bună, cu abilități complementare, prezentați un model de afaceri robust, aveți în prezent o strategie puternică de implementare.
  • Abilități de prezentare: puteți face o prezentare bună și puteți convinge juriul și poate potențialii parteneri și investitori să colaboreze

Membrii juriului au menționat că a fost destul de dificil să selecteze campionii. „Am ales ideile care vin cu soluții pentru clienții lor, soluții post COVID-19. Ținem să felicităm echipa justlikethis.designcampionii CBC2020Moldova, pentru ideea de a veni în ajutorul agricultorului local și pentru curajul de a diversifica businessul. Dacă tot suntem în domeniul supraviețuirii, am apreciat idea „Primal Tech”vicecampion CBC2021 care abordează subiectul securității. Felicitări pentru  și m-aș bucura să văd cum se dezvoltă businessul vostru”, a menționat Mihai Stipanov, membru al juriului.

„Toți participanții merită respect și încurajare pentru ceea ce au făcut. Câștigătorii pentru 2021 sunt companii care sunt orientate spre recuperarea post-covid. Acest lucru va crește tendințele post-covid. Vice campion pentru CBC2021 este TripFlow. Campionii CBC2021 au fost desemnați echipa BOLD”, a spus Dona Școla, membrul juriului.

Campionii naționali vor concura pentru titlu de „cel mai inovativ și creativ”, în finala globală din Danemarca, pe 28-29 iunie. De asemenea, Campionii vor avea șansa de a participa la Creative Business Academy, un maraton de opt zile pentru sesiuni de instruire intensive pentru dezvoltarea antreprenoriatului,  dar și vor avea un bilet de intrare la „BRIGHT”, conferința care unește antreprenori, lideri de opinie, investitori în domeniul industriilor creative.

Cupa Businessului Creativ, ediția națională, este organizată de GEN Moldova dejad e opt ani.

Partenerii ediției din acest an au fost:

  • Creative Estonia,
  • Ministerul Afacerilor externe din Estonia,
  • AGEPI,
  • ZIPhouse Fashion Hub,
  • Artcor,
  • Dreamups,
  • Generator Hub
  • Facultatea Relații Economice Internaționale ASEM
  • Consiliul Raional Ungheni.

Realitatea Live



23 Iun. 2021, 12:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Otilia Cotruța
23 Iun. 2021, 12:04 // Bani și Afaceri //  Otilia Cotruța

În aceste zile producătorii autohtoni au început recoltarea zmeurei. Fiind abia la început de campanie, aceștia spun că așteaptă recolte mai bune decât anul trecut, scrie Agrobiznes.

Totuși, și în cazul zmeurei ploile constituie un factor important în reușita recoltării.

Ploile înregistrate la începutul sezonului au favorizat restabilirea plantelor după un an secetos, însă transportabilitatea fructelor este pusă la îndoială tot din cauza precipitațiilor.

Prețul angro de comercializare a zmeurei este de 35-45 de lei per kilogram, în funcție de zonă.

Producătorii speră că situația ce ține de precipitații se va ameliora, iar aceștia vor putea realiza recoltarea fără pierderi.