Aplicația spaniolă de livrări Glovo va fi preluată majoritar de rivalul german Delivery Hero, la capătul unei serii de tranzacții care au vizat și afacerile românești ale celor două companii, scrie startupcafe.ro.
Delivery Hero deținea deja 44% din Glovo, iar pe 31 decembrie 2021 a anunțat că a ajuns la o înțelegere cu o serie de acționari ai companiei spaniole să mai preia un pachet de 39,4% de la ei. Astfel, germanii devin acționarul majoritar al Glovo, cu un pachet de acțiuni de de 83,4%. În schimb, acționarii Glovo primesc acțiuni la Delivery Hero.
Reamintim că, în 2021, Glovo a anunțat că a achiziționat ea afacerilor Delivery Hero din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Bosnia-Herțegovina și Croația. Valoarea totală a tranzacțiilor se ridica la 170 de milioane de euro. Achiziția de pe piața românească a fost aprobată de Consiliul Concurenței de la București în decembrie 2021.
Astfel, în România și Bulgaria, Glovo a preluat foodpanda, subsidiară a Delivery Hero care operează în aceste două piețe.
Glovo este un marketplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil. Startup-ul a fost lansat în anul 2015, la Barcelona, de către doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud.
În decembrie 2019, firma spaniolă a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, valorând cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei investiții de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată atunci de fondul Mubadala, din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).
Între timp, valoarea startup-ului a crescut și mai mult, având în vedere că numai investițiile pe care le-a obținut sunt de aproximativ 1,2 miliarde de dolari, în cei aproape 7 ani de existență.
De partea cealaltă, Delivery Hero a fost fondat în anul 2011, la Berlin, de Niklas Östberg, Kolja Hebenstreit, Lukasz Gadowski și Markus Fuhrmann. Compania este listată deja la Bursa de la Frankfurt și are o valoare de piață de aproape 25 de miliarde de euro, în prezent.