Escală spre Rusia: Cum ocolesc sancțiunile aeronavele de import

26 Dec. 2024, 10:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2024, 10:40 // Actual //  Ursu Victor

În 2024, cel puțin 28 de avioane străine au fost importate în Rusia, inclusiv aeronave mici și avioane de pasageri, potrivit unei investigații publicate de „Верстка”. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda sancțiunilor impuse de Uniunea Europeană și Statele Unite, care interzic livrarea și reparația aeronavelor și pieselor de schimb pentru Rusia.

După invazia în Ucraina, companiile ruse au recurs la metode precum „canibalizarea” aeronavelor existente sau importul pieselor prin țări terțe. În 2024, avioanele au fost aduse în Rusia prin țări precum Turcia, Kazahstan, Georgia, Lituania și Oman. În unele cazuri, țara de origine sau expeditorul real au fost ascunse în documentele vamale.

Printre avioanele importate se numără modele precum Cessna, folosite în general pentru instruire sau turism, și avioane de pasageri Bombardier și Airbus, achiziționate de companii aeriene regionale. Cele mai multe aeronave au fost importate de companii private, însă și persoane fizice au fost implicate.

Un exemplu este Evgheni Kabanov, un om de afaceri rus care gestionează mai multe companii implicate în tranzacții cu avioane. El a fost identificat ca fiind unul dintre principalii intermediari, oferind inclusiv consultanță pentru livrarea avioanelor în Rusia prin canale ocolitoare. Kabanov este cunoscut pentru promovarea acestor servicii pe rețele sociale și forumuri dedicate.

În decembrie 2024, autoritățile americane au reținut un cetățean rus, Serghei Neceaev, acuzat că a încercat să importe două avioane Cessna în Rusia prin Armenia, furnizând informații false în documentele vamale.

Deși sancțiunile occidentale au creat dificultăți semnificative pentru industria aviatică rusă, acestea nu au reușit să oprească complet fluxul de avioane și componente. Importurile ilegale continuă, iar multe dintre avioanele introduse în Rusia sunt utilizate pe rute interne sau pentru zboruri către țări care nu aplică sancțiuni stricte.

Această situație reflectă limitările mecanismelor internaționale de monitorizare și aplicare a sancțiunilor, dar și ingeniozitatea celor implicați în ocolirea lor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

26 Dec. 2024, 17:00
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2024, 17:00 // Actual //  Ursu Victor

În 2025 China va depăşi Occidentul la vânzările de maşini electrice. Toate prognozele indică o creştere fulminantă a vânzărilor de automobile „verzi” în raport cu cele tradiţionale, în timp ce piaţa din Europa şi SUA  încetineşte reflectând adoptarea lentă de către industria auto tradiţională a noii tehnologii, incertitudinea privind subvenţiile din partea statului şi creşterea protecţionismului împotriva importurilor din China, scrie FT.

Potrivit prognozelor, în 2025 numărul automobilelor electrice din China s-ar dubla – de la 5,9 milioane în 2022 la 12 milioane – iar vânzările de autovehicule tradiţionale vor scădea cu peste 10% anul viitor, ajungând la mai puţin de 11 milioane, reflectând o scădere de aproape 30% faţă de 14,8 milioane în 2022.

Robert Liew, director de cercetare în domeniul energiei regenerabile pentru Asia-Pacific la Wood Mackenzie, a declarat că succesul chinezesc în domeniul automobilelor electrice este o doavadă a dezvoltării puternice a tehnologiei în interiorul ţării şi a faptului că au reuşit cu succes să îşi securizeze lanţurile de aprovizionare globală pentru resursele necesare automobilelor electrice.

„Vor să electrifice totul. Nicio ţară nu se apropie de nivelul Chinei” a spus Robert Liew.

Deşi ritmul de creştere a vânzărilor de vehicule electrice în China a încetinit din frenezia post-Covid, previziunile sugerează că obiectivul oficial al Beijingului, stabilit în 2020, ca vehiculele electrice să reprezinte 50 % din vânzările de automobile până în 2035, va fi atins cu 10 ani mai devreme decât era prevăzut.

Previziunile marilor bănci internaţionale privind China subliniază faptul că, în următorul deceniu, fabricile create în China pentru a produce zeci de milioane de autovehicule cu motoare tradiţionale nu vor mai avea aproape nicio piaţă internă de deservit.

Totodată ele atrag atenţia că ascensiunea rapidă a industriei chineze de vehicule electrice ameninţă acum campionii naţionali ai producţiei auto din Germania, Japonia şi SUA.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală